در تعطیلات سه روزه گذشته؛

بیش از ۲۹۴ هزار مسافر در بنادر مسافری هرمزگان تردد کردند

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: طی تعطیلات روزهای ۱۳ تا ۱۵ بهمن ماه، در مجموع ۲۱۴ هزار و ۱۹۸ مسافر از نقاط گردشگری دریایی استان دیدن کردند که از این تعداد بیش از ۱۱۰ هزار مسافر در مسیرهای سه گانه مرکز استان (بنادر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز و بالعکس) تردد داشتند.

به گزارش تیلا نیوز، «حسین عباس‌نژاد»، مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان با اشاره به استقبال مسافران و گردشگران از جاذبه‌های دریایی این استان در روزهای تعطیلی ۱۳ تا ۱۵ بهمن ‌ماه، گفت: براساس آمار ثبت شده، میزان تردد در مسیرهای دریایی بنادر شهید حقانی به جزایر قشم و هرمز ۱۱۰ هزار و ۲۳۴ مسافر بوده است.

وی در ادامه با اشاره به جابجایی ۷۵ هزار و ۵۲۵ مسافر از بندر شهید حقانی به جزیره قشم و بالعکس، میزان ترددهای دریایی از قشم به جزیره هرمز و بالعکس را نیز ۱۲هزار و ۷۷۶ مسافر اعلام کرد.

به گفته مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان؛ در این بازه زمانی ۲۱هزار و ۹۳۳ مسافر از طریق بندر شهید حقانی سفرهای دریایی را تجربه کردند.

عباس‌نژاد در خصوص جابجایی مسافران دریایی توسط شناورهای مسافری و لندینگ کرافت نیز گفت: در این مدت سه روزه سه هزار و ۱۷۵ نفر مسافر از چارک به کیش و ۳هزار و ۷۲۴ نفر از کیش به چارک رفت و آمد کردند.

وی به تعداد خودروهایی که به وسیله لندینگ کرافت در مسیرهای بنادر غرب هرمزگان جابجا شده اشاره کرد و گفت: یکهزار و ۴۰۰ دستگاه خودرو طی این مدت در مسیرهای چارک به کیش و یک‌هزار و ۸۷۴ مسافر از بندر آفتاب به کیش و بالعکس جابجا شده است .

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان جابجایی گردشگران در مسیر پل و لافت و بلعکس را ۷۹ هزار و ۸۶۶ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد مسافر تنها طی سه روز از تاریخ ۱۳ تا ۱۵ بهمن ماه بشکل شبانه روزی جابجا شده اند.