معاون راه‌های روستایی راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای هرمزگان:

بیش از ۵۰ درصد راه‎های روستایی هرمزگان آسفالت شده است

معاون راه‌های روستایی راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌ای هرمزگان گفت: ۹ هزار و ۹۳۸ کیلومتر راه روستایی در استان وجود دارد که تاکنون پنج هزار و ۲۷۵ کیلومتر معادل۵۰درصد آسفالت شده است.

به گزارش تیلا نیوز، محمدمهدی رضایی لری با اشاره به اینکه برنامه ریزی برای ساخت و آسفالت مابقی راه‌های روستایی هرمزگان نیز انجام شده است، افزود: در مدت ۹ ماهه امسال، ۱۳۳ کیلومتر راه روستایی دیگر در هرمزگان در قالب ۳۲ طرح احداث و آسفالت شده است که در همسنجی با پارسال با وجود مشکلات اعتباری، تاکنون ۳۵ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد: همچنین در ۹ ماهه ابتدایی سال‌جاری ۲۴۹ کیلومتر راه روستایی هرمزگان زیرسازی شده که همگی آن‌ها آماده اجرای آسفالت هستند.

معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای هرمزگان اظهار کرد: همچنین یکهزار و ۷۱۲ روستا و آبادی دارای سکنه در استان وجود دارد که تاکنون یکهزار و ۱۹۰ روستای آن، از راه روستایی آسفالته برخوردار شده‌اند.

رضایی لری ادامه داد: از این تعداد روستا، تعداد یکهزار و ۳۳۱ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارند که یکهزار و ۸۷ روستا معادل ۸۲ درصد از راه مناسب و آسفالته برخوردار شده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت اداره نظارت بر راه‌های روستایی اداره راهداری هرمزگان در ماه‌های گذشته بیان کرد: برای برخوردار کردن ۲۴۴ روستای باقی‌مانده بالای ۲۰ خانوار نیاز به احداث و آسفالت یک هزار و ۵۱۰ کیلومتر راه روستایی است که اعتباری افزون بر چهار هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان نیاز دارد.

استان هرمزگان در مجموع دارای ۳۴ کیلومتر آزادراه ،۷۷۷ کیلومتر بزرگراه، ۶۲۳ کیلومتر راه اصلی و یکهزار و ۷۲۰ کیلومتر راه فرعی و روستایی است.