با حضور استاندار هرمزگان؛

بیمارستان سیار مدیریت بحران استانداری هرمزگان با۵۰ تخت افتتاح شد

استاندار هرمزگان گفت: بیمارستان سیار مدیریت بحران استانداری هرمزگان با ظرفیت ۵۰ تخت و تجهیزات کامل برای بستری و درمان بیماران مبتلا به کرونا در بندرعباس راه اندازی شد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از مهر، فریدون همتی پنج شنبه شب پس از بازدید از بیمارستان سیار مدیریت بحران استانداری هرمزگان در محوطه بیمارستان شهید محمدی و روند آماده سازی تخت‌های بیمارستانی در محل نمایشگاه بین‌المللی بندرعباس جهت بستری و درمان بیماران مبتلا به کرونا، عنوان کرد: با تلاش شبانه‌روزی گروه فنی و ۶۴۰ نفر روزکار، مجموعه بیمارستان سیار مدیریت بحران استانداری هرمزگان با ظرفیت ۵۰ تخت و تجهیزات کامل شامل آی سی یو، اتاق عمل، آزمایشگاه و محل بستری بیماران، در محوطه بیمارستان شهید محمدی بندرعباس راه اندازی شد.

وی ادامه داد: در کنار سایر امکانات اضطراری، این مجموعه هم برای بستری و درمان بیماران مبتلا به کرونا، در اختیار دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان قرار گرفت.

استاندار هرمزگان با اشاره به آماده سازی محل نمایشگاه بین‌المللی بندرعباس برای ظرفیت هزار تخت جهت بستری بیماران مبتلا به کرونا، افزود: در حال حاضر حدود ۳۰۰ تخت در این مجموعه آماده و تجهیز شده است و اقدامات برای رسیدن به ظرفیت هزار تخت در حال انجام است.

همتی تصریح کرد: بیمارستان‌های صحرایی نیروی دریایی سپاه و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) نیز در راستای بستری و درمان بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان راه‌اندازی شده است.

وی گفت: با دستوری که به فرمانداران صادر شده، در همه شهرستان‌های استان هرمزگان، امکانات بیشتر در زمینه تخت‌های بیمارستانی در حال فراهم شدن است تا در هیچ شهرستانی دچار کمبود امکانات برای درمان بیماران مبتلا به کرونا نباشیم و بتوانند پاسخگوی همه نیازها و مراجعات بیماران مبتلا به کرونا باشند.

استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم شریف استان هرمزگان، برای پیشگیری از بیماری کرونا به قدری خوب پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند که نیازی به استفاده از این امکانات بیمارستانی نباشد.

همتی اظهار داشت: در پاسخ به بحران شیوع کرونا، امیدواری اصلی ما، رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم به ویژه با استفاده از ماسک و پرهیز از دورهمی ها و عدم حضور در تجمعات است تا با عزم جدی مردم در راستای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، از شرایط سخت شیوع کرونا در هرمزگان عبور کنیم.

وی اضافه کرد: اقدامات خوب برای تزریق واکسن کرونا در هرمزگان در حال انجام است و تلاش می‌کنیم با افزایش سهمیه واکسن، روند واکسیناسیون در هرمزگان به سرعت انجام و تکمیل شود.

استاندار هرمزگان با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی کادر درمان و بهداشت، پزشکان، پرستاران، رئیس، معاونین و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی، مدیران و کارکنان شبکه‌های بهداشت و درمان در شهرستان‌های استان هرمزگان در راستای پیشگیری، رسیدگی و درمان بیماران مبتلا به کرونا و همچنین تلاش و اقدامات و همکاری فرمانداران، مدیران دستگاه‌های اجرایی، نیروهای مسلح، سپاه امام سجاد «علیه السلام» استان هرمزگان، نیروی دریایی سپاه، نیروی دریایی ارتش، نیروی انتظامی و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در راستای پشتیبانی از دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان‌های استان هرمزگان، بیان داشت: هیأت‌های عزاداری ایام شهادت حضرت امام حسین «علیه السلام» نیز طبق گزارش‌ها در سراسر استان هرمزگان، دستورالعمل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت کردند که از همه این بزرگواران نیز تشکر و قدردانی می‌کنم و امیدوارم به برکت وجود مقدس حضرت اباعبدالله الحسین «علیه السلام» و یاران باوفای ایشان و همکاری و همراهی مردم استان هرمزگان در رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شاهد کاهش شیوع بیماری کرونا در هرمزگان و سراسر کشور باشیم.