تأمین آب روستاهای شمال بندرعباس از آب‌شیرین‌کن خلیج فارس در مرحله نهایی

در نشستی با حضور احمد مرادی نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و اعضای شورای اسلامی تعدادی از روستاهای شهرستان بندرعباس و قشم به میزبانی شرکت آب و فاضلاب هرمزگان برگزار شد، مسائل حوزه آب این روستاها بررسی شد.

به گزارش تیلا نیوز، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان در این جلسه با اشاره به حساسیت های مجموعه آب و فاضلاب و حمایت های ویژه دولت بویژه استاندار هرمزگان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، افزود: پیش بینی های لازم برای رفع نیازهای آبی روستاها صورت گرفته است که تحقق آن‌ها باعث کاهش دغدغه های مردم خواهد شد.

عبدالحمید حمزه پور به یکی از برنامه های مهم آبفا در تامین نیازهای آبی روستاهای بخش مرکزی بندرعباس اشاره کرد و افزود: پیش بینی لازم برای اتصال روستاهای شمال بندرعباس به خط انتقال آبشیرینکن خلیج فارس با اولویت پنج روستای انتهایی خط فعلی در غرب تاریان صورت گرفته است که تکلیف آن بزودی مشخص و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، تخصیص لازم برای تامین آب از این محل صورت گرفته و خط انتقال آن در قالب جهاد آبرسانی احداث خواهد شد.

به گفته وی، با تامین آب این روستاها از خط انتقال خلیج فارس، علاوه بر تامین نیاز آبی روستاهای یاد شده، باعث پایداری تمامی حمزه پور همچنین به اقدامات در حال انجام آبرسانی در قشم اشاره کرد و افزود: با اضافه شدن سه ظرفیت جدید تامین آب در قشم، نیازهای مردم این روستا نیز از محل یاد شده نز تامین خواهد شد.

حمزه پور به عملیات توسعه و اصلاح شبکه در روستاهای سرخا، گیشان و… نیز اشاره کرد و افزود: درخواست های مطرح شده از سوی نمایندگان مردم این منطقه در دستور کار و اقدامات لازم برای تامین نیازهای آبی آنها صورت خواهد گرفت.

در این نشست همچنین احمد مرادی نماینده هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از اقدامات انجام شده آبفا، موضوع آب یکی از خواسته های عمومی دانست و افزود: ما نیز از هر اقدامی که به تسریع در انجام آن بینجامد، دریغ نخواهیم کرد و پیگیری می کنیم.