نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

تبدیل “فین” به شهرستان در استان هرمزگان یک مطالبه جدی / برای ایجاد اشتغال نیازمند همراهی همه بخش‌ها با دولت هستیم

نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تبدیل فین به شهرستان یک مطالبه جدی است گفت: سالانه به ایجاد یک میلیون شغل در کشور نیاز است و برای ایجاد اشتغال نیازمند همراهی همه بخش‌ها با دولت هستیم.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از تسنیم، احمد مرادی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در آیین آغازین عملیات اجرایی کارخانه تولید کنستانتره آهن آک‌کهور فین اظهارداشت: این فضاها و فرصت‌ها با اهدای خون شهدا و به برکت انقلاب اسلامی ایران به وجود آمده‌ است و باید قدردان زحمات و تلاش‌های آن‌ها باشیم.

وی افزود: پیشرفت 30 درصدی پروژه قبل از آغاز رسمی پروژه را باید به فال نیک می‌گیریم و این اطمینان باید در تمام سرمایه‌گذاران ایجاد شود تا سرعت پروژه‌ها بالا رود.

مرادی بیان کرد: امروز کشور به ایجاد یک میلیون شغل نیاز دارد و این یک میلیون شغل را دولت به تنهایی نمی‌تواند ایجاد کند و همه بخش‌ها باید پای‌کار بیایند تا این نیاز به شغل کشور مرتفع شود.

وی ادامه داد: بخش فین یکی از بخش‌های قدیمی ما است و سال 1339 اینجا بخش شده و مردم توقع دارند این بخش به عنوان شهرستان ارتقا پیدا کند.

نماینده مردم هرمزگان بیان‌کرد: راه اندازی صنایع در بخش فین می‌تواند جمعیت بسیاری را به سمت بخش فین بیاورد تا ارتقا به شهرستان از لحاظ قانونی اشکالی نداشته باشد.

وی ادامه داد: در غرب بخش فین در بحث راه‌ها مشکل اساسی داریم و با کمترین بارندگی راه مناطق بسته می‌شود و مردم باید مدت‌ها معطل باشند که راه‌ها بازگشایی شود و این امر عزمی جدی می‌خواهد و این اتفاق در حوزه راه‌ها باید برای مردم بیافتد.

مردادی تاکید‌کرد: تعریض راه بندرعباس به فین هم دارد به صورت لاک‌پشتی پیش می‌رود و برای پیمانکاران مشکلات اعتباری وجود دارد و بایست حمایت‌هایی انجام شود تا کارها با سرعت بیشتری پیش برود.

نماینده مردم هرمزگان تصریح‌ کرد: در بحث بهداشت و درمان هم این منطقه بسیار ضعیف است و پیشنهاد احداث بیمارستان بستر درمان را داده‌ایم و حتی از شرکت فولاد کاوه هم خواستیم پای کار بیاید و این مشکل بخش فین نیز حل شود.