تحقق وعده دستگاه قضایی برای شناسنامه دار شدن اهالی چراغ آباد هرمزگان

با تحقق وعده دستگاه قضایی در خصوص صدور شناسنامه برای اهالی چراغ آباد، طی مراسمی با حضور رئیس کل دادگستری هرمزگان، شناسنامه ها و اوراق هویت مردم این روستا به آنها تقدیم شد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان صبح امروز با حضور در روستای چراغ آباد از توابع بخش توکهور و هشتبندی شهرستان میناب، شناسنامه های اهالی این روستا را که سالهای طولانی از نداشتن اوراق هویت رنج می بردند به آنها تقدیم کرد.

مجتبی قهرمانی در جریان این مراسم با اشاره به انتشار خبر شناسنامه نداشتن اهالی این روستا در رسانه ها و فضای مجازی اظهار داشت: به محض اطلاع دستگاه قضایی از مشکل اهالی این روستا، با صدور دستورات ویژه ای در این خصوص، ضمن تشکیل تیمی متشکل از ادارات و دستگاه های مرتبط با موضوع از جمله اداره کل ثبت احوال استان هرمزگان به منظور تسریع در حل مشکلات و موانع به وجود آمده برای اهالی روستای مذکور و چند نقطه دیگر از استان، تمهیدات لازم اتخاذ و اجرایی شد.

وی همچنین تصریح کرد: در راستای صیانت از حقوق عامه و نظارت بر حسن اجرای قوانین، با صدور دستور قضایی، اعضای این تیم ویژه مکلف شدند جهت بررسی دقیق و کارشناسی علل عدم صدور شناسنامه برای اهالی این روستا و تسریع در حل مشکل آنها اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه افزود: به علت عدم احراز هویت و شناسنامه نداشتن تعدادی از اهالی روستای چراغ آباد، این مردم از دریافت بسیاری از خدمات آموزشی، رفاهی و درمانی محروم بودند که همین موضوع ضرورت تسریع در مراحل قانونی برای حل این مشکل را اجتناب ناپذیر می ساخت و بر همین اساس دادگستری استان هرمزگان با استفاده از تمامی امکانات و اختیارات قانونی به صورت فوق‌العاده و ویژه برای گره گشایی از مشکلات و محرومیت های این هموطنان عزیز اقدام کرد.

وی با بیان اینکه پیش از این، موضوع عدم صدور شناسنامه برای اهالی این روستا در دستگاه های اجرایی مختلف مورد بررسی قرار گرفته بود و متأسفانه روند رسیدگی به آن در پیچ و خم های اداری، بسیار طولانی شده بود، خاطر نشان کرد: خوشبختانه با اقدام دستگاه قضایی استان هرمزگان، این مشکل ظرف کمتر از چهار ماه به صورت کامل حل شد و اهالی این روستا دیگر دغدغه ای برای برخورداری از اوراق هویت و بهره مندی از مزایای آن نخواهند داشت.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در پایان با تأکید بر اینکه کرامت هموطنان عزیز ما در اقصی نقاط کشور به ویژه مناطق دوردست و کمتر برخوردار باید به بهترین شکل ممکن حفظ شود، اظهار داشت: با توجه به تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه در خصوص لزوم حضور مسئولان در میان مردم و رسیدگی به مشکلات آنها و با عنایت به مشکل اهالی چراغ آباد برای ایاب و ذهاب و پیگیری امور مربوط به اوراق هویت خود، مسئولان و متولیان امر در تمام این مدت چهارماه با سرکشی و حضور در محل سکونت مردم این روستا به مطالباتشان رسیدگی نمودند و هم اکنون نیز با حضور اینجانب به نمایندگی از دستگاه قضایی، شناسنامه ها و اوراق هویت اهالی محترم روستای چراغ آباد به آنها تقدیم شد.

در جریان این مراسم، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به جایگاه مهم استفاده از ظرفیت عظیم نظارت مردمی در حسن اجرای قوانین، از خبرنگار مینابی که شهریور ماه امسال موضوع شناسنامه نداشتن حدود ۴۰ نفر از اهالی روستای چراغ آباد را رسانه ای کرده بود، تقدیر و تشکر کرد.

مجتبی قهرمانی در این خصوص یادآور شد: پیگیری مطالبات مردمی از طریق مبادی قانونی و دستگاه‌های مسئول، نقش مهمی در رفع مشکلات ایفا می نماید و از این‌رو اقدام این خبرنگار وظیفه شناس، نشانه تعهد و درخور تحسین است.