تحویل ۱۵۴ منزل مسکونی به مردم سیل زده زاچ و داربست شهرستان سیریک

با همکاری نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کلید ۱۵۴ واحد مسکونی امروز به اهالی شهرک شهید سلیمانی (زاچ و داربست) در شهرستان سیریک تحویل داده شد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: هر یک از این واحد‌ها با زیربنای ۷۰متر مربع ساخته شده است.

دریادار علیرضا تنگسیری افزود: شهرک مسکونی شهید سلیمانی ۲۵ هکتار است و علاوه بر بخش مسکونی دارای مسجد، درمانگاه، بازارچه، زمین چمن مصنوعی و تاسیسات برق، آب و مخابرات است.

وی با قدردانی از خیران نیکوکار و حمایت و پشتیبانی فرمانده کل سپاه افزود: این طرح عمرانی در کمتر از یکسال با تلاش جهادی و شبانه‌روزی جهادگران مهندسی نیروی دریایی سپاه و همت عالی خیران و همراهی دولت ساخته شده است.

مردم این منطقه پس از سیل دی‌ماه ۹۸ در منطقه‌ای به نام (بیرکلمی) که یک دشت باز است به صورت موقت در چادر اسکان داده شدند.

دو روستای «زاچ و داربست» در ۶۰ کیلومتری شهرستان سیریک واقع شده است.

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در این مراسم گفت: خدمت رسانی به مردم در مناطق محروم کشور از اولویت‌های سپاه است.

سردار سرلشکر حسین سلامی با بیان اینکه مجاهدت‌های زیادی صورت گرفت تا اراده بیگانگان در این سرزمین مقدس حاکم نشود، افزود: شهدای والامقام برای ما امنیت، عزت، استقلال، سربلندی و شوکت به ارمغان آوردند.

وی گفت: آموخته ایم باید در مقابل دشمنان خدا بایستیم تا مردم ایمن و آرام باشند، و امروز فرزندان ملت ایران در هوا، زمین و دریا مقابل دشمنان صف به صف ایستاده اند.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی در سفر به بندرعباس، از یگان‌های نیروی دریایی سپاه مستقر در جنوب کشور بازدید و آمادگی‌های رزمی آن‌ها را ارزیابی کرد.