رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خبر داد؛

تداوم بارش باران در ۲۳ استان کشور

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از تداوم بارش باران در تمام یا برخی از نقاط ۲۳ استان کشور طی دو روز آتی خبر داد.

به گزارش تیلا نیوز، صادق ضیائیان در گفت و گو با ایسنا، درباره آخرین پیش‌بینی‌ها از وضعیت هوا در روزهای آتی گفت:‌ آخرین پیش بینی‌های سازمان هواشناسی حاکی از آن است که فعالیت سامانه بارشی بر روی کشور امروز در استان‌های گیلان، مازندران، گلستان، تهران، البرز، قم، قزوین، همدان، مرکزی و لرستان، چهار محال بختیاری وکهگیلویه و بویر احمد ادامه خواهد داشت. همچنین در برخی از نقاط استان‌های ایلام، کرمان، فارس، هرمزگان، خوزستان، سمنان، یزد، اصفهان و جزایر واقع در خلیج فارس و تنگه هرمز وضعیت مشابه وجود دارد.

وی با بیان اینکه این وضعیت در استان‌های مذکور طی روزهای شنبه و یکشنبه نیز ادامه دارد، گفت:‌ در روزهای شنبه و یکشنبه علاوه بر استان‌های یادشده در برخی از مناطق استان‌های خراسان جنوبی، خراسان رضوی و خراسان شمالی نیز بارش باران و در برخی از نقاط رعد و برق، وزش باد شدید و در ارتفاعات و نقاط سردسیر البرز و زاگرس و کرمان بارش برف پیش بینی شده است.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان این که طی امروز و فردا در برخی از نقاط شرق کشور به ویژه منطقه زابل وزش شدید باد پیش بینی شده است، گفت: دریای خزر نیز امروز مواج است.

ضیائیان با بیان این که برابر پیش بینی‌ها روند کاهشی دما تا روز یکشنبه در اکثر نقاط کشور ادامه خواهد داشت، گفت: در روز دوشنبه در نیمه جنوبی کشور شاهد بارش پراکنده خواهیم بود و پس از آن سامانه بارشی از کشور خارج می‌شود.

ضیائیان گرم‌ترین مرکز استان در روز شنبه را بندر عباس با بیشینیه دمای ۳۲ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و گفت: سردترین مرکز استان نیز در روز شنبه شهرستان زنجان است که منفی ۳ درجه کمینه دمای پیش بینی شده برای آن است.

به گفته‌ رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، استان همدان با کمینه دمای منفی ۲، سنندج با کمینه دمای منفی یک، مشهد با کمینه دمای صفر و شهرکرد با کمینه دمای صفر، سردترین استانهای کشور در روز شنبه محسوب می‌شوند.