تذکر نماینده بندرعباس به وزیر بهداشت؛ نبود درمانگاه‌های شبانه‌روزی با نیروی متخصص مردم را گرفتار کرده است

نماینده بندرعباس در تذکراتی به وزیر بهداشت گفت: جناب آقای وزیر خیلی بد است برای استان هرمزگان با این امکانات بهداشت و درمان نتوانند پزشک متخصص در این مناطق داشته باشند.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، منصور آرامی نماینده مردم بندرعباس در جلسه علنی روز یک شنبه مجلس شورای اسلامی به بیان تذکراتی خطاب به وزیر بهداشت و درمان پرداخت.

وی گفت: وضعیت بهداشت و درمان شهرستان‌های حوزه انتخابیه به هیچ وجه مناسب نیست. شهرستان‌های بندرعباس، قشم، حاجی آباد، خمیر و ابوموسی وضعیت خوبی در حوزه نیروی انسانی متخصص، تجهیزات و حتی اعتبارات جاری ندارند.

آرامی با بیان این که مدیریت استان تمام توان خود را در این زمینه به کار گرفته است اما بیش از آن توان حل و فصل مشکلات استان را ندارد. جناب آقای وزیر؛ در مراکز بخش‌های ما درمانگاه‌ها ۵ تا ۶ ساعت در شبانه روز کار می‌کنند. در شهر فارغان که ۱۰۰ کیلومتر با مرکز شهرستان فاصله دارد در شب عاشورا تصادفی رخ داد که به دلیل نبودن پزشک و آمبولانس، جوان ۱۷ ساله ای جان خودش را از دست داد.

نماینده بندرعباس همچنین خطاب به وزیر بهداشت تأکید کرد: جناب آقای وزیر خیلی بد است برای استان هرمزگان با این امکانات بهداشت و درمان نتوانند پزشک متخصص در این مناطق داشته باشند. مراکز بخش‌های ما درمانگاه شبانه روزی ندارند و چرا باید ۱۵ هزار نفر در شبانه روز فقط ۵ ساعت پزشک داشته باشند و این با کدام استاندارد بهداشت و درمان همخوانی دارد. حتی در شهرهای شمیل، قلعه قاضی، تخت، طبل، فین و شهاب هیچ کدام درمانگاه شبانه روزی ندارند؟