نماینده مردم هرمزگان خبر داد؛

ترانزیت فرآورده‌های نفتی از طریق شبکه ریلی شمال – جنوب کشور کلید خورد

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس، گفت: ترانزیت فرآورده‌های نفتی با استفاده از ظرفیت‌های ذخیره‌سازی و لجستیکی شرکت ملی گاز، سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی از مبدأ آسیای میانه از طریق شبکه ریلی شمال - جنوب کشور (سرخس خراسان- بندر نفتی شهید رجایی بندرعباس ) کلید خورد.

در دیدار مهدی دوستی استاندار هرمزگان و احمد مرادی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با چگینی مدیرعامل شرکت ملی گاز، ترانزیت فرآورده‌های نفتی با استفاده از ظرفیت‌ های ذخیره‌سازی و لجستیکی شرکت ملی گاز، سازمان بنادر و دریانوردی و بخش خصوصی از مبدأ آسیای میانه از طریق شبکه ریلی شمال – جنوب کشور (سرخس خراسان- بندر نفتی شهید رجایی بندرعباس ) کلید خورد.

احمد مرادی در این باره، توضیح داد: ترانزیت نفتای آسیای میانه از طریق شبکه ریلی برای نخستین بار با ظرفیت اولیه ٣٠٠ هزار متریک تن در سال عملیاتی شده است.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در مجلس شورای اسلامی افزود: همچنین این عملیات با بیش از ٦٠٠ واگن آسیای میانه از مرز ورودی سرخس و از طریق شبکه ریلی کشور صورت می‌پذیرد.

به گفته وی این تصمیم علاوه‌ بر گشایش مسیر جدید ترانزیتی ارزآوری قابل توجهی برای کشور بدنبال خواهد داشت.

مرادی ادامه داد: سایت تخلیه ریلی و مخازن ذخیره خونسرخ که ۷ سال بلااستفاده بوده است با این اقدام در مدار بهره‌برداری قرار گرفته و با عملیاتی شدن این مسیر ترانزیتی ضریب اشغال بندر نفتی خلیج فارس بندر شهید رجایی مضاعف می‌شود.