تردد شناورها در کیش برای سه روز تعطیل شد

مدیر اداره بنادر و دریانوردی کیش گفت: تردد شناورهای مسافری، خودرو بر و تفریحی در این جزیره به مدت سه روز تعطیل شد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایرنا، مهدی امامدادی، اظهار کرد: با توجه به هشدار هواشناسی دریایی سطح نارنجی و پیش بینی وزش بادهای شدید، تردد شناورهای مسافری، خودرو بر و گردشگری بندر کیش از پنجم تا هفتم بهمن تعطیل شد.

وی افزود: طبق اعلام هواشناسی پیش بینی وضعیت جوی در این مدت شامل وزش بادهای شدید شرقی و شمال شرقی تا ۲۵ نات و افزایش ارتفاع موج تا ارتفاع ۵پا و تلاطم دریا است.

امامدادی یادآور شد: همچنین امروز سه شنبه چهارم بهمن ماه نیز تردد شناورهای مسافری از ساعت ۹ صبح، خودروبر از ساعت ۱۳ و شناورهای دریایی از ابتدای صبح تا ساعت ۲۱ ممنوع است.

وی اضافه کرد: از کلیه دریانوردان و صیادان در خواست می شود نسبت به دریاروی در طی این ایام خودداری کرده و در صورت در لنگر بودن، سریعا وارد حوضچه بنادر و یا موج شکن های مردمی شوند.

امامدادی یادآور شد: همچنین به گردشگران و کلوپ های ورزش های دریایی توصیه می شود در این ایام از فعالیت های دریایی و انجام ورزش های آبی پرهیز کرده و نسبت به رعایت موارد ایمنی اقدام کنند.

وی اضافه کرد: دریانوردان و گردشگران می توانند در زمان بروز هرگونه سوانح دریایی با سامانه ۲۴ ساعته ۱۵۵۰ تماس و یا از طریق کانال اضطرار دریایی ۱۶ VHF ارتباط دریایی برقرار کنند.