تردد گردشگر به قشم امسال ۲۰ درصد افزایش یافت

مدیر بنادر و دریانوردی شهرستان قشم گفت: در نیمه نخست سال جاری تعداد مسافرانی که در مسیر قشم تردد داشتند به ۲ میلیون و ۸۲۰ هزار و ۲۲۹ نفر رسید که در همسنجی با سال گذشته ۲۰ درصد افزایش دارد.

به گزارش تیلا نیوز، علی اشتری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: از این تعداد ۶۸۵ هزار و ۳۵۷ گردشگر از مسیر بندر شهید ذاکری قشم-بندرعباس تردد کردند.

وی ادامه داد: همچنین ۲ میلیون ۱۳۴ هزار و ۸۷۲ مسافر با ۳۴۰ هزار و ۳۰۶ خودرو از مسیر بندر پهل-لافت و بالعکس تردد داشتند.

مدیر بنادر و دریانوردی قشم تصریح کرد: بر این اساس ۲۷ درصد افزایش تعداد خودروهای ورودی و خروجی نسبت به مدت مشابه پارسال به ثبت رسیده است.

وی اظهار کرد:در ۶ ماهه اول امسال ۲ میلیون و ۵۹۸ هزار و ۹۹۱ تُن بار و کالا از بنادر نفتی و غیرنفتی این جزیره بارگیری و تخلیه شده است.

اشتری خاطرنشان کرد: امسال تا پایان شهریورماه سه میلیون و ۹۹۴ هزار و ۶۳۸ تردد دریایی در کشور به ثبت رسید که ۷۱ درصد از این مسافران به قشم تردد داشتند.

هم اکنون ۱۶ شناور در اسکله‌های لافت و پهل از ساعت ۶ الی ۱۲ شب و ۲۷ شناور با ۲ هزار و ۸۶۹ صندلی در اسکله ذاکری قشم از ساعت ۶ صبح الی ۱۰ شب فعالیت می‌کنند.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.