سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان:

تزریق بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دُز واکسن کرونا در هرمزگان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دُز واکسن در نوبت اول و دوم در هرمزگان تزریق شده است

به گزارش تیلا نیوز، دکتر فاطمه نوروزیان صبح امروز (نهم مهرماه) در جمع خبرنگاران، افزود: در ۲۴ساعت گذشته با جانباختن ۴نفر دیگر از بیماران کرونایی در هرمزگان، شمار کل جانباختگان این بیماری در استان به دوهزار و ۳۷۶نفر رسید.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان با بیان اینکه با بستری شدن ۷۴نفر دیگر، شمار کل بستری‌های کرونا در استان به ۲۶۱نفر رسید، تصریح کرد: اکنون ۵۷ نفر در بخش مراقبتهای ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۱۲ نفر از آنها وخیم است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار دُز واکسن در نوبت اول و دوم در هرمزگان تزریق شده است، اضافه کرد: از این میزان ۹۰۰ هزار نفر دُز نخست واکسن را دریافت کرده اند که ۷۰ درصد جمعیت هدف بالای ۱۸ سال در استان را شامل می‌شود.

نوروزیان با بیان اینکه حدود ۴۰۰هزار نفر معادل ۲۸ درصد جمعیت هدف هرمزگان نیز هر ۲ دز واکسن را دریافت کرده اند، خاطرنشان کرد: در تلاش هستیم تا پایان مهرماه جاری به همه گروه‌های هدف، دز نخست واکسن و تا پایان آبان هر ۲ دز واکسن تزریق شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون به ۹۵ درصد جمعیت روستایی استان هرمزگان نیز واکسن تزریق شده است، عنوان کرد: در هرمزگان ۲۵ مرکز تجمیعی واکسیناسیون فعال هستند و اکنون به افراد بالای۱۲ سال متولدان ۱۳۸۵ به قبل در استان واکسن تزریق می‌شود.