تشریح ممنوعیت های تردد دوهفته ای از سوی پلیس راهور

پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا ممنوعیت های دوهفته ای در سراسر کشور را تشریح کرد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایرنا، سردار “سیدکمال هادیانفر” رئیس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: در پی ابلاغ مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اعمال و تشدید ممنوعیت های تردد در سراسر کشور، از ساعت۱۲ظهر فردا یکشنبه ۱۴۰۰/۰۵/۲۴ این ممنوعیت ها در ورودی و خروجی تمام شهرها اعمال خواهد شد و تا پایان روز جمعه ۱۴۰۰/۰۶/۰۵ ادامه خواهد داشت.

سردار هادیانفر افزود: کنترل های فیزیکی و سیستمی توسط همکاران بنده در تمامی محورها صورت خواهد پذیرفت.
وی اظهار داشت: براساس قانون هرگونه تخلف در شهرهای قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان می‌باشد و تردد شبانه نیز از ساعت ۲۲ تا ۳ بامداد ممنوع است و ۲۰۰ هزار تومان خودروهایی که قانون را رعایت نکنند جریمه خواهند شد و همچنین هر خودرو در طول شبانه روز، یکبار جریمه خواهد شد.
سردار هادیانفر افزود: بنا بر مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، کلیه خودروهایی که جریمه کرونایی دارند تا یکماه فرصت پرداخت دارند، در غیراینصورت جریمه های آنها دوبرابر خواهد شد.
رئیس پلیس راهور ناجا گفت: همه مجوزهایی که تا قبل از تاریخ ۲۴مرداد ماه از سوی هر مرجعی که صادر شده براساس مصوبه ستاد ملی کرونا باطل می‌باشد و صرفاً مجوزهایی که از تاریخ ۲۴ مرداد ماه به بعد توسط فرمانداری ها آن هم در مواقع بسیار ضروری و مدت محدود صادر شده باشد، اجازه تردد خواهند داشت.
وی گفت: تردد بار مسافر مجاز است، اما ظرفیت ناوگان حمل و نقل مسافر باید یک سوم باشد.
سردار هادیانفر ادامه داد: خروج تمامی خودروها با پلاک بومی از شهرها و ورود خودروی های غیربومی به شهرهای دیگر ممنوع است و این موضوع بصورت استانی کنترل خواهد شد و به هیچ عنوان اجازه خروج و ورود پلاکهای غیربومی را نخواهیم داد.
وی افزود: خودروهای غیر بومی نیز که در شهرهای مقصد حضور دارند بایستی ظرف ۲۴ ساعت آینده این شهرها را ترک کنند و در صورت عبور از کمربندی استانهای قرمز و یا نارنجی مشمول جریمه نخواهند شد.
وی در خصوص مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک هم گفت: مراکز شماره گذاری و تعویض پلاک فقط در روزهای تاسوعا و عاشورا تعطیل خواهند بود و در روزهای دوشنبه و سه شنبه (۲۵ و ۲۶ مردادماه) باز و آماده ارائه خدمات به هموطنان می باشند.
رئیس پلیس راهور ناجا در پایان از هموطنان خواست، تاکید پلیس براین است که تحت هیچ شرایطی قصد سفر نکنند، چراکه در بار ترافیک سنگین خواهند ماند و چاره ای جز برگشت نخواهند داشت و به منظور پیشگیری و قطع زنجیره ویروس کرونا و برای حفظ سلامتی خودشان، به دستورات ستاد ملی کرونا و همکاران بنده که در سطح جاده ها مستقر هستند، اهتمام و جدیت بیشتیری داشته باشند.