رییس کل دادگستری هرمزگان خبر داد؛

تشکیل «ستاد صبر» با هدف تعمیم فرهنگ بخشایش و کاهش اطاله دادرسی در استان هرمزگان

برای ترویج صلح و سازش در سطح جامعه، «ستاد صبر» که برگرفته از واژه‌های صلح، بخشایش و رضایت است، در دستگاه قضایی تشکیل شده تا در نتیجه آن موفقیت‌های بیشتری در حوزه حل و فصل اختلافات و اصلاح بین افراد محقق شود.

«ستاد صبر» با هدف تعمیم فرهنگ بخشایش و کاهش رسیدگی به پرونده‌های قضایی در دادگستری استان هرمزگان تشکیل شد.

به گزارش تیلا نیوز، رییس کل دادگستری هرمزگان روز دوشنبه در نشست افتتاح و ابلاغ احکام اعضای ستاد صبر استان هرمزگان اظهارداشت: نهادینه‌سازی عدالت در جامعه نیازمند جلب مشارکت‌های عمومی و ارتباط مؤثر با نخبگان، معتمدین محلی و سمن‌ها و نهادهای مردم نهاد بوده و به همین منظور ستاد صبر استان هرمزگان به منظور تواصی به حق و تشویق به مصالحه تشکیل شده است.

علی صالحی ادامه داد: اشاعه صلح و سازش از متعالی‌ترین ارزش‌های انسانی است که به کرات در متون دینی مورد تاکید قرار گرفته و همین موضوع اهمیت توجه به آن را دوچندان می‌سازد.

وی افزود: برای ترویج صلح و سازش در سطح جامعه، «ستاد صبر» که برگرفته از واژه‌های صلح، بخشایش و رضایت است، در دستگاه قضایی تشکیل شده تا در نتیجه آن موفقیت‌های بیشتری در حوزه حل و فصل اختلافات و اصلاح بین افراد محقق شود.

رییس شورای قضایی هرمزگان گفت: استفاده از ظرفیت روحانیت معظم، ائمه جمعه و جماعات و معتمدان و افراد مورد وثوق به همراه استفاده از امکانات فضای مجازی در نظام‌مند کردن هدف‌گذاری‌های این ستاد بسیار مؤثر و حائز اهمیت است.

صالحی اضافه کرد: راه‌اندازی پویش های مردمی صبر، یکی دیگر از اقدامات مهم در این حوزه است و با توجه به اهداف پیش‌بینی شده، انتظار می‌رود افزایش مشارکت‌های عمومی، موفقیت‌های خوبی را برای ستاد صبر در این عرصه به همراه داشته باشد.

وی با بیان اینکه در مصالحه اختلافات به صورت ریشه ای حل می شود و نزاع پایان می‌یابد، اما طرح دعاوی و پافشاری بر اختلافات، گاهی موجب کدورت و کینه جویی می شود بیان داشت: همین موضوع نقش مهم و تأثیرگذار شوراهای حل اختلاف و ستاد صبر را برای ایجاد فضای مودت و برادری با استفاده از صلح و سازش برجسته می‌سازد.

رییس کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه اعتلای صلح و سازش، حرکت به سمت اخلاقیات است، گفت: ستاد صبر این استان باید با شناسایی ریش سفیدان، معتمدان محلی، متنفذان و افراد واجد شرایطی که می‌توانند در راستای اصلاح بین افراد همکاری کنند به ساماندهی صلح یاران و هیات‌های صلح بپردازد.