توسط رییس جمهوری و از طریق ویدئو کنفرانس: ۹ طرح بزرگ اقتصادی در قشم افتتاح می‌شود

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: روز دوشنبه چهارم مردادماه جاری، ۹ طرح بزرگ اقتصادی این منطقه توسط ریاست جمهوری به صورت ویدیو کنفرانس به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش تیلا نیوز، علی درویش‌پور در گفت و گو با ایرنا افزود: مجموع سرمایه گذاری ریالی برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۲ هزار و ۳۷۹ میلیارد ریال و سرمایه گذاری ارزی افزون بر ۱۶ میلیون دلار است.

وی ادامه داد: این طرح‌ها در پنج حوزه عمرانی، انرژی، تولیدی، شیلاتی و گردشگری با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم تصریح کرد: با بهره برداری از این طرح‌ها ۳۰۲ فرصت شغلی در قشم ایجاد می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: ساخت و تعمیر شناور، واحد تولیدی عطر و ادکلن و پرورش میگو از جمله طرح‌هایی است که روز دوشنبه به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته‌ درویش‌پور، ساختمان تکنیکال بلاک فرودگاه، بوستان دفاری و ۲ واحد آب‌شیرین‌کن و تولید بخار از دیگر طرح‌هایی است که رییس جمهوری افتتاح می‌کند.

وی افزود: افتتاح چهار واحد کارگاه صنایع‌دستی، توسعه ۱۱۰ تختی یک هتل، یک اقامتگاه بوم گردی و ۲ کلوپ غواصی و تفریحات دریایی نیز از جمله طرح‌هایی است که بهره برداری می‌شود.

منطقه آزاد قشم پیش‌از این در پنج مرحله از افتتاح‌های ریاست جمهوری در دولت تدبیر و امید، با ۷۸ طرح افتتاحی به اعتبار ریالی ۷۴ هزار و ۶۳۰ میلیاردی و ارزی ۳۹۳ میلیون یورو و ۲۸۱ میلیون دلاری حضور داشته است.

جزیره قشم با مساحت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در سال‌های ۱۳۶۹ و ۱۳۷۰ با تصمیم دولت به ۲ بخش منطقه آزاد با مساحت ۳۰۰ کیلومتر و منطقه ویژه اقتصادی با مساحت یکهزار و ۲۰۰ کیلومتر تقسیم شد.

پیوند اقتصاد ملی به اقتصاد جهانی، انتقال تکنولوژی پیشرفته به منطقه، جذب سرمایه‌های خارجی، تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص و افزایش صادرات و کسب در آمدهای ارزی از جمله هدف‌های ایجاد منطقه آزاد قشم است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات سواحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.