توسعه زیرساخت های بستری برای پذیرش بیشتر بیماران کرونایی در هرمزگان

رایزنی لازم از سوی استاندار هرمزگان برای راه اندازی بیمارستان صحرایی توسط نیروی زمینی سپاه در بندرلنگه و میناب در حال انجام است.

به گزارش ایرنا، با توجه به شرایط بحرانی کرونا در هرمزگان و افزایش مبتلایان به کووید و تاکید استاندار بر پیش بینی فضای مجهز بیمارستانی برای بستری و قرنطینه بیماران کرونایی، بیمارستان مجهز ۵۰ تختخوابی صحرایی توسط ستاد مدیریت بحران در محوطه بیمارستان شهید محمدی بندرعباس در حال راه اندازی است.

این مرکز دارای تمامی امکانات و استانداردهای یک بیمارستان می باشد و بخش های مختلفی شامل اتاق عمل، ICU، اورژانس، رادیولوژی، داروخانه، آزمایشگاه، بخش بستری اطفال، بستری زنان، بستری مردان و احیاء در آن پیش بینی شده است.

پیش از این نیز مرکز اضطراری کووید در محل نمایشگاه بین المللی بندرعباس با دستور استاندار هرمزگان و با پیگیری ستاد مدیریت بحران استان و بسیج امکانات همه دستگاه های اجرایی راه اندازی شده بود.

بیمارستان نیروی دریایی ارتش در بندرعباس نیز با پیگیری قبلی استاندار هرمزگان و پشتیبانی ستاد کل نیروهای مسلح در حال تجهیز است که در آینده نزدیک برای خدمات دهی به بیماران کووید آماده بهره برداری می شود.

علاوه بر ظرفیت های ایجاد شده و در دست انجام، بیمارستان صحرایی نیروی دریایی سپاه نیز به ظرفیت ۴۰ تخت و بیمارستان صحرایی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) به ظرفیت ۲۴ تخت در محوطه بیمارستان شهید محمدی بندرعباس برای خدمات دهی به بیماران کووید راه اندازی شده است.

همچنین رایزنی لازم از سوی استاندار هرمزگان برای راه اندازی بیمارستان صحرایی توسط نیروی زمینی سپاه در بندرلنگه و میناب در حال انجام است.

بر اساس شرایط حاد کرونایی در هرمزگان، رعایت پروتکل های بهداشتی و توجه به هشدارهای کرونایی به منظور مدیریت وضعیت فعلی کرونا در استان و همچنین افزایش توان کادر درمان برای خدمات رسانی بسیار حائز اهمیت است.

براساس آخرین آمارهای اعلام شده از سوی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تا روز ۲۶ مردادماه ۱۹۷۱ نفر در استان بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.