تولد فرزند سوم بعد از ابلاغ «قانون تعالی» شرط تخصیص زمین رایگان

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: زمین رایگان به متقاضیانی که سومین فرزند آن‌ها پس از ابلاغ و اجرای قانون تعالی به دنیا بیاید، تخصیص داده می‌شود.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محمود محمود زاده گفت: زمین رایگان به خانواده‌هایی که فرزند سوم آن‌ها بعد از تصویب و از زمانی که قانون تعالی جمعیت اجرا شده به دنیا آمده باشد و در شهر‌هایی که در آن‌ها اراضی دولتی وجود داشته باشد؛ تعلق می‌گیرد.

به گفته معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی به متقاضیانی که هم اکنون دارای سه فرزند باشند اراضی تعلق نمی‌گیرد و در شهر‌های زیر ۵۰۰ هزار نفر اگر زمین دولتی باشد، زمین داده می‌شود.

در ۲۴ بهمن رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفت: خانواده‌هایی که فرزند چهارم به دنیا بیاورند، قطعه زمینی در شهر‌هایی که دولت زمین دارد، دریافت می‌کنند.

این اظهار نظر وزیر راه و شهرسازی پیرامون اعطای زمین به خانواده‌های دارای چهار فرزند برای تکلیفی است که مجلس شورای اسلامی در قالب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب اول آبان بر عهده دولت قرار داد.

طرح تعالی جمیعت و حمایت از خانواده برای اجرای سیاست‌های افرایش جمعیت پس از چند سال بررسی در ۱۱ آبان ماه امسال، در شورای نگهبان به تصویب رسید.