ثبت‌نام ۹۶۰ هزار نفر برای شرکت در نوبت اول آزمون سراسری ۱۴۰۲

مدیرکل روابط عمومی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام حدود ۹۶۰ هزار داوطلب برای شرکت در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ خبر داد.

به گزارش تیلا نیوز، علیرضا کریمیان روز جمعه در گفت‌ وگو با ایرنا با اعلام آخرین آمار داوطلبان ثبت‌نام کرده برای شرکت در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲ گفت: همانطور که پیشتر اعلام شده بود، روند ثبت‌نام برای شرکت در این آزمون که از شامگاه هشتم آبان آغاز شده بود، بامداد روز پنجشنبه، ۱۹ آبان پایان یافت و در نهایت حدود ۹۶۰ هزار نفر برای شرکت در آزمون ثبت‌نام کردند.

وی ادامه داد: نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۲، صبح و بعدازظهر ۲۹ و ۳۰ دی سال ۱۴۰۱ برگزار می‌شود. ثبت نام دوره دوم از ۱۵ تا ۲۱ فروردین سال ۱۴۰۲ انجام و آزمون نوبت دوم صبح و بعدازظهر ۱۴ و ۱۵ تیرماه سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا، با توجه به ابلاغ مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به نام ماده واحده تکمیل و اصلاح موادی از سیاست‌ها و ضوابط ساماندهی سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی (پس از پایان متوسطه) توسط آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی رئیس‌ جمهوری در ۲۵ تیر ۱۴۰۱، آزمون سراسری از سال ۱۴۰۲ با تغییراتی برگزار خواهد شد. بر اساس این مصوبه، دروس عمومی در آزمون سراسری حذف و به سوابق تحصیلی منتقل می‌شود. آزمون اختصاصی شامل دروس اختصاصی پنج گروه آزمایشی ۲ بار در سال برگزار شده و نتایج آن به مدت ۲ سال نیز اعتبار خواهد داشت.

همچنین در آزمون سال ۱۴۰۲ تأثیر قطعی سابقه تحصیلی بر مبنای نمرات سال دوازدهم ۴۰ درصد، در سال ۱۴۰۳ تأثیر قطعی سابقه تحصیلی بر مبنای نمرات سال دوازدهم ۵۰ درصد، در سال ۱۴۰۴ تأثیر قطعی سابقه تحصیلی بر مبنای نمرات سال‌های یازدهم و دوازدهم ۶۰ درصد و در سال ۱۴۰۵ تأثیر قطعی سابقه تحصیلی بر مبنای نمرات سال‌های دهم، یازدهم و دوازدهم ۶۰ درصد خواهد بود.

بر اساس آمار سازمان سنجش آموزش کشور، یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ نفر در آزمون سراسری سال ۱۴۰۱ شرکت کرده بودند که آزمون روزهای هشتم، نهم، دهم و یازدهم تیر ۱۴۰۱ برگزار شد، از این تعداد یک میلیون و ۱۵۷ هزار و ۳۲ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند و ۵۸۹ هزار و ۶۵۷ نفر انتخاب رشته کردند.

همچنین علاوه بر این تعداد ۱۰۰ هزار و ۴۱ نفر از داوطلبان در مرداد ماه برای رشته‌های پذیرش با سوابق تحصیلی ثبت‌نام و انتخاب رشته کردند و بنابراین در مجموع ۶۸۹ هزار و ۶۹۸ نفر انتخاب رشته کردند.