مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان خبر داد؛

ثبت ۱۲۵۰۰ نفر نام‌نویسی جدید در تامین اجتماعی هرمزگان در دولت سیزدهم

مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان گفت: از شهریور سال پیش تاکنون ۱۲ هزار و ۵۱۶ نفر بیمه شده نام‌نویسی شده‌اند.

به گزارش تیلا نیوز، عباس اکبری در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: اکنون ۹۸۰ هزار نفر تحت پوشش خدمات تأمین اجتماعی در استان هرمزگان قرار دارند و از شهریور سال پیش تاکنون ۱۲ هزار و ۵۱۶ نفر بیمه شده نام‌نویسی شده‌اند.

وی با بیان این که از شهریورماه سال پیش تاکنون ۵ هزار و ۲۴۴ پرونده مستمری بگیری نیز تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: گسترش بیمه‌های توافقی، پرداخت کمک هزینه بارداری به طور ماهانه و افزایش مدت پرداخت کمک بارداری از ۶ ماه به ۹ ماه و نیز افزایش خدمات غیرحضوری در سازمان تأمین اجتماعی از جمله تازه‌ترین خدمات و دستاوردهای این سازمان در دولت جدید بشمار می‌رود.

مدیرکل تأمین اجتماعی هرمزگان عنوان کرد: از ابتدای امسال با انجام ۶۴ هزار بازرسی کارگاهی در هرمزگان، ۳۰۵۴ بیمه شده جدید شناسایی شده است و در مجموع از ابتدای فروردین ۱۴۰۱ تا پایان مردادماه، ۴۶۳۵ بیمه شده جدید داشته‌ایم.

اکبری اضافه کرد: ما در سازمان تامین اجتماعی گروههای مختلفی را تحت پوشش داریم. تفسیر و لحاظ آمار بیمه شدگان اصلی و کاهش و افزایش آن به معنای افزایش و یا کاهش اشتغال نیست. همچنین برخی از شاغلان کنونی نیز تحت پوشش تامین اجتماعی نیستند و فردی که خودش کارفرماست، ممکن است در زمره بیمه روستایی و یا دیگر صندوق‌های بیمه‌ای باشد.