جانشین رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان: لغو برگزاری نماز ظهر عاشورا در هرمزگان/دسته گردانی نداریم

جانشین رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان گفت: حرکت و تجمع دسته های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی(ع) در هرمزگان برگزار نمی شود.

به گزارش مهر، علی رئوفی صبح چهارشنبه در حاشیه بازدید از هیأت‌های مذهبی در شهر بندرعباس در جمع خبرنگاران با اشاره به وضعیت فوق بحرانی شیوع ویروس دلتا کرونا در سراسر کشور و استان هرمزگان، عنوان کرد: با توجه به قدرت سرایت پذیری فوق العاده بالای ویروس دلتا کرونا، برای جلوگیری از انتشار این ویروس، حرکت و تجمع دسته‌های عزاداری در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی (ع) در سراسر استان هرمزگان با همکاری هیأت‌ها و مردم عزادار به صورت قطعی لغو شده و برگزار نمی‌شود.

وی افزود: به دلیل وضعیت حاد و فوق بحرانی شیوع ویروس کرونا دلتا، برگزاری نماز ظهر عاشورا نیز در سراسر هرمزگان برای حفظ سلامتی مردم، لغو شده است.

جانشین رئیس و سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان خاطرنشان کرد: برگزاری مراسمات عزاداری در فضاهای بسته ممنوع است و اجتماع عزاداران در زیر پرچم در بندرعباس نیز لغو شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان درباره ممنوعیت ترددها، تصریح کرد: خروج خودروهای پلاک بومی از هرمزگان ممنوع است و ورود خودروهای پلاک غیربومی نیز به استان ممنوع است و متخلفان برابر مقررات اعمال قانون خواهند شد و منع ترددها به مدت دو هفته تا پنجم شهریور ماه تداوم خواهد داشت.

رئوفی در خصوص مشاغل مجاز به فعالیت، اظهار کرد: فقط مشاغل سطح یک اجازه فعالیت دارند و فعالیت سایر مشاغل ممنوع است.

وی گفت: امیدواریم با اعمال محدودیت‌ها که برای حفظ سلامتی مردم در دستور کار قرار گرفته است، شاهد کاهش آمار مبتلایان و بستری‌ها در هرمزگان و سراسر کشور باشیم و مردم با توجه به قدرت سرایت پذیری ویروس دلتا کرونا، حتی الامکان از دو ماسک حتی در فضای باز که امکان انتقال دارد، استفاده کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: مردم با حفظ فاصله اجتماعی، عدم تجمع و استفاده از مواد ضدعفونی کننده، خود، بستگان و عموم مردم را در برابر ابتلاء به ویروس محافظت کنند تا شاهد ابتلاء و بستری کمتر بیماران مبتلا به کرونا در سطح بیمارستان‌های استان باشیم و مرگ و میرهای این بیماری به صفر برسد و به برکت حضرت امام حسین “علیه السلام” در این ایام، شاهد ریشه کن شدن این بیماری باشیم.