جانشین رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا هرمزگان: نیروهای جدید پرستاری به شهرستان های هرمزگان اعزام شده اند

جانشین رئیس ستاد استانی مقابله با کرونای هرمزگان گفت: نیروهای جدید پرستاری به شهرستان های هرمزگان اعزام شده اند.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، علی رئوفی ساعاتی پیش در نشست با رؤسا و مدیران کمیته‌های تخصصی ستاد استانی مقابله با کرونا، با توجه به دستور استاندار استان مدیران کمیته‌های ستاد استانی مقابله با کرونا به صورت هفتگی گزارش اقدامات قابل ملموس و عینی در حوزه مقابله با کرونا را به دبیرخانه ستاد جهت بررسی و ارزیابی منعکس کنند. ویروس کرونا در طی ۱۸ ماه اخیر با جهش‌های متفاوتی بروز کرده و در هر مرحله با سرایت های بیشتری همراه بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان، خاطرنشان کرد: ویروس جهش یافته دلتای کرونا قدرت بسیار بالایی دارد و حتی در فضای باز نیز افراد مبتلا به آن می‌شوند و رشد بی سابقه آمار مبتلایان، بستری‌ها و مرگ و میرها مصداق بارز این مهم است.

جانشین رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا هرمزگان، افزود: هشدارهای که دانشگاه علوم پزشکی استان براساس مطالعات علمی در خصوص آثار مخرب ویروس جهش یافته هندی داده اند تاکنون اثبات شده و در توجه به هشدارهای دانشگاه علوم پزشکی ضروری است توجه ویژه شود.

وی گفت: راه علاج ویروس کرونا در شرایط کنونی قطع زنجیره ویروس است که تحقق آن منوط به کاهش تماس افراد با یکدیگر است. با توجه به وخامت شیوع کرونا در استان پزشکان و پرستارانی که در کادر اداری بیمارستان‌ها مشغول بکار هستند در بخش درمان بکار گرفته شده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در همین خصوص، خاطرنشان کرد: با توجه به کمبود پرستار در بیمارستان‌های استان پرستاران جدید جذب و به شهرستان‌ها اعزام شده اند.

جانشین رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا هرمزگان با اشاره به اهمیت تأمین به موقع اکسیژن مورد نیاز بیمارستان‌ها، افزود: در صورت بروز هرگونه کمبود اکسیژن در بیمارستان‌های شهرستان‌ها فرمانداران سریعاً اطلاع دهند تا پیگیری و مرتفع شود.

وی افزود: در زمینه تأمین اکسیژن بیمارستان‌های غرب استان با استان بوشهر هماهنگی‌های لازم بعمل آمده در کمترین زمان ممکن و با سرعت تأمین شود.

رئوفی تصریح کرد: ستاد استانی مقابله با کرونا و دانشگاه علوم پزشکی به صورت شبانه روزی پیگیر نیازهای استان در حوزه کرونا هستند تا مردم با مشکلات کمتری در این زمینه روبرو باشند و نارسایی‌ها در برخی بخش‌ها ناشی از افزایش بی سابقه مبتلایان است‌.

وی با اشاره به دستور استاندار هرمزگان برای ایجاد تخت‌های جدید، گفت: با دستور دکتر همتی استاندار هرمزگان به صورت فوریت ۱۰۰ تخت ویژه بیماران کرونایی در محل نمایشگاه‌های دائمی بندرعباس برای ارائه خدمات به بیماران کرونایی تجهیز و آماده ارائه خدمات به بیماران است.

رئوفی در همین خصوص افزود: تخت‌های جدید ویژه بیماران کرونایی در سراسر استان با دستور دکتر همتی استاندار استان، با مدیریت فرمانداران در حال آماده سازی و تجهیز است که مرحله به مرحله آماده و در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار می‌گیرد.

جانشین رئیس ستاد استانی مقابله با کرونا هرمزگان، گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برپایی صحرایی همراهی بسیار خوبی با مدیریت عالی استان داشته اند و برای برپایی بیمارستان‌های صحرایی در شهرستان‌ها سپاه پاسداران اعلام آمادگی کرده است‌.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط بحرانی شیوع کرونا نظارت‌ها بر امور بهداشتی مجتمع‌های رفاهی و اقامتی استان تشدید شود تا سلامت مردمی که از این اماکن استفاده می‌کنند حفظ شود.