جایزه جهانی مدیریت سبز به شرکت پالایش نفت بندرعباس رسید

 شرکت پالایش نفت بندرعباس جایزه جهانی مدیریت سبز را در راستای اجرای پروژه های زیست محیطی مبتنی بر فناوری های نوین کسب کرد.

به گزارش تیلا نیوز، این شرکت با ثبت جهانی طرح تغییر خوراک واحد کاهش گرانروی و ارزیابی نتایج سبز مبتنی بر محاسبه ردپای کربن و دستاوردهای زیست محیطی اجرای این طرح موفق به کسب جایزه جهانی مدیریت سبز شد.

مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس در این خصوص، تصریح کرد: طرح تغییر خوراک واحد کاهش گرانروی که با منطق (EAST) در چهار شاخص زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی و فن آوری نوین از سوی انجمن مدیریت جهانی سبز ارزیابی شد، از طرح های ارزشمند اجرا شده در پالایشگاه نفت بندرعباس است که به موجب آن، بدون هیچگونه سرمایه گذاری و تنها با استفاده از خلاقیت، خرد جمعی، تغییرات تجهیزاتی و فرآیندی ظرفیت پالایش در این پالایشگاه به میزان ۳۰ هزار بشکه در روز افزایش یافت.

هاشم نامور با بیان اینکه این جایزه برگ زرین دیگری در افتخارات زیست محیطی شرکت پالایش نفت بندرعباس است، افزود: جایزه مدیریت سبز بر اساس رویکردهای کاهش انتشار آلاینده های زیست محیطی، مصرف منابع، تعریف واحد فرآیندی سبز در طراحی و انجام ارزیابی اثرات زیست محیطی (EIA) و بهره گیری از فناوری های نوین به طرح تغییر خوراک واحد کاهش گرانروی اختصاص یافت.

وی بیان کرد: کنترل کاهش و پیشگیری از آلودگی محیط زیست، بهبود کیفیت نفت کوره نهایی پالایشگاه و کاهش میزان گوگرد آن، افزایش بهره وری، بهینه سازی مصرف انرژی، ارتقاء سطح دانش، ایجاد بسترهای لازم برای تربیت نیروهای متخصص و ایجاد روحیه اعتماد به نفس و خودباوری نسبت به توان تولید داخلی از دیگر دستاوردهای اجرای طرح مبتکران افزایش ۳۰ هزار بشکه ای ظرفیت پالایش نفت خام در واحد کاهش گرانروی است.

براساس این گزارش قرار است در مراسمی با حضور مسئولان استانی و کشوری ضمن تجلیل از مدیران و کارکنان شرکت پالایش نفت بندرعباس در راستای اجرای اقدامات عملی و موثر در حفاظت و صیانت از محیط زیست، جایزه جهانی مدیریت سبز به شرکت پالایش نفت بندرعباس اهداء شود.