جایگزین قیر در آسفالت تولید شد/ افزایش طول عمر آسفالت تا ۱۰ سال

با این پلیمر که جایگزین قیر می‌شود، طول عمر آسفالت افزایش می‌یابد و باعث استقامت آسفالت می‌شود.

محققان در یک شرکت دانش بنیان با ماده‌ای پلیمری جایگزینی برای قیر در آسفالت تولید کردند که باعث افزایش عمر آسفالت تا ۱۰ سال می‌شود.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدرضا شاه محمدی مدیر عامل شرکت دانش بنیان، افزود: ما با همکاری متخصصین در این شرکت توانستیم یک نوع ماده پلیمری را تولید کنیم که می‌تواند جایگزین قیر در آسفالت باشد.

وی با بیان اینکه به واسطه این ماده، کیفیت آسفالت به مراتب افزایش می‌یابد، گفت: آسفالتی که اکنون مورد استفاده قرار می‌گیرد در مدت زمان کوتاهی ترک می‌خورد و با سرما و گرما موج بر می‌دارد.

به گفته وی، اما با این پلیمر که جایگزین قیر می‌شود، طول عمر آسفالت افزایش می‌یابد و باعث استقامت آسفالت می‌شود.

این فعال دانش بنیان گفت: به راحتی می‌توان کیفیت آسفالت پلیمری را حداقل برای ده سال تضمین کرد.

وی با بیان اینکه این ماده پلیمری بیرنگ است، افزود: در همین راستا می‌توان با استفاده از رنگ دانه‌ها آسفالت‌های رنگی ماندگار و با کیفیت را با کیفیت مشابه خارجی به تولید رساند.

به گفته مدیر عامل این شرکت دانش بنیان، هر چند هزینه تولید آسفالت با استفاده از این ماده پلیمری کمی گران‌تر از نمونه آسفالت تولید شده با قیر است، اما به دلیل استقامت بالا و طول عمر بیشتر در مجموع اقتصادی‌تر از کاربرد قیر در تولید آسفالت خواهد بود.

وی با بیان اینکه تاکنون نمونه داخلی آن در کشور وجود نداشته، گفت: بنا داریم این طرح را در صورت سرمایه گذاری وسیع به کار بگیریم تا آسفالت‌هایی با کیفیت بیشتر مورد استفاده قرار بگیرد و جایگزین آسفالت فعلی شود.

به گفته شاه محمدی، بیشتر مواد استفاده شده در تولید این قیر به عنوان مواد اولیه آسفالت در داخل کشور موجود است و این یک مزیت برای بهره برداران خواهد بود.