حاجی آباد سردترین شهر هرمزگان/ ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته

بامداد امروز کمینه دمای هوا در شهرستان حاجی آباد با ۲ درجه کاهش نسبت به روز گذشته به ۴ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان، بامداد امروز کمینه دمای هوا در شهرستان حاجی آباد با ۲ درجه کاهش نسبت به روز گذشته به ۴ درجه سانتی گراد بالای صفر رسید و کمینه دمای هوا در شهر‌های سردشت بشاگرد و بستک نیز به ترتیب ۶ و ۷ درجه بالای صفر ثبت شد.

کمینه دمای هوا در شهر بندرعباس نیز با ۱ درجه کاهش نسبت به روز گذشته، ۱۱ درجه بالای صفر به ثبت رسید.

با تداوم فعالیت سامانه پرفشار، هوای سرد در سطح استان به ویژه نواحی شمالی و ارتفاعات تا پایان هفته جاری ماندگار خواهد بود و طی روز‌های آینده هوا بین ۱ تا ۳ درجه سردتر خواهد شد.

با توجه به احتمال سرمازدگی محصولات کشاورزی توصیه می‌شود که کشاورزان تمهیدات لازم را جهت محافظت از محصولات کشاورزی خود در برابر باد و سرما اتخاذ کنند.

طی این مدت با شدت و ضعف در مناطق شرقی، شمالی و مرکزی استان و همچنین تنگه هرمز، دریای عمان و جزایر شرقی خلیج فارس وزش باد‌های نسبتا شدید شمال شرقی با احتمال گردو غبار پیش بینی می‌شود.

دریا نیز مواج و متلاطم خواهد بود و توصیه می‌شود که شناور‌های سبک و صیادی از تردد دریایی خودداری و سایر شناور‌ها هم با احتیاط تردد کنند.

سرعت باد در مناطق دریایی استان به ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به ۱۵۰ سانتی متر می‌رسد.

در خلیج فارس و جزایر غربی استان نیز افزایش ابر و بارش پراکنده باران دور از انتظار نخواهد بود.

پیش آگاهی:

مدل‌های هواشناسی نفوذ و فعالیت موج بارشی را طی روز دوشنبه ۳ بهمن تا پایان هفته جاری در نواحی جنوبی کشور نشان می‌دهد که عمده بارش‌های این سامانه در استان در محدوده مناطق دریایی و جزایر، نقاط غربی، سواحل و برخی نواحی مستعد پیش بینی می‌شود.