حسن بیگی خبر داد: ۸۶ درصد معلمان تاکنون علیه کرونا واکسینه شدند

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش از واکسیناسیون ۸۶ درصد از معلمان در کشور خبر داد.

به گزارش تیلا نیوز، محمد محسن بیگی در مصاحبه تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: مرحله اول واکسیناسیون معلمان از ۵ مرداد آغاز شد و در این مدت ۷۶ درصد از معلمان دُز اول واکسن را دریافت کردند.

وی افزود: واکسیناسیون ۱۰ درصد از معلمان نیز به دلایل حضور در انتخابات ریاست جمهوری و یا حضور در ارگان‌های خاص نیز زودتر از واکسیناسیون عمومی معلمان آغاز شد که این میزان نیز شامل ۱۰ درصد از معلمان می‌شود و در مجموع ۸۶ درصد از معلمان تاکنون واکسینه شدند.

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: واکسیناسیون دُز دوم معلمان از پنجم و یا ششم شهریور آغاز می‌شود و همه معلمان تا قبل از آغاز سال تحصیلی واکسینه خواهند شد.

محسن بیگی تاکید کرد: واکسیناسیون شامل واکسن‌های سینوفارم، برکت و استرازنکا می‌باشد و شامل همه معلمان از معلمان رسمی و غیر رسمی خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: معلمانی که واکسن استرازنکا را انتخاب کرده و دُز اول آن را در مرداد دریافت کردند دُز دوم آن را در مهرماه دریافت خواهند کرد.

مدیرکل سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش گفت: هر چند واکسیناسیون معلمان اختیاری است، اما ما به معلمان تاکید می‌کنیم که واکسیناسیون را حتماً انجام دهند تا در صورت حضوری شدن مدارس مشکلی برای حضور در مدرسه نداشته باشند.