حسن یزدانی با شکست تیلور قهرمان جهان شد/ “پادشاه” سرانجام طلسم “جادوگر”را شکست!

نماینده وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد ایران با شکست دیوید تیلور موفق به کسب مدال طلای جهان شد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایسنا، در ادامه رقابت های ۴ وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی جهان ۲۰۲۱ که در اسلو پایتخت نروژ در حال برگزاری است، حسن یزدانی دارنده مدال‌های طلا و نقره المپیک و ۲ طلای جهان در مبارزه فینال وزن ۸۶ کیلوگرم در مبارزه ای حساس که بسیاری از کشتی دوستان ایران و جهان در انتظار دیدن آن بودند، برابر دیوید تیلور دارنده مدال های طلای جهان و المپیک از آمریکا به روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۶ بر ۲ به برتری رسید و برای سومین مرتبه صاحب مدال طلای جهان شد و انتقام ۳ شکست قبلی مقابل تیلور را گرفت.

یزدانی بر خلاف المپیک توکیو که با دستور کادر فنی سعی در اداره کشتی و خودداری از شیوه هجومی خود داشت، اینبار از همان ابتدا رو به جلو بود و با زیر کتف زدن و قوس کردن حریف موفق شد تایم نخست را ۲ بر صفر به سود خود به پایان برساند.

در شروع تایم دوم تیلور سعی در زیرگیری داشت اما موفق نشد و یزدانی با همان شیوه همیشگی خود تیلور را در خاک نشاند و ۴ بر صفر جلو افتاد.

تیلور در یک دقیقع مانده به پایان موفق شد یزدانی را خاک کند و حساب کار را ۴ بر ۲ کند. تیلور در ثانیه های پایانی بار دیگر در خاک یزدانی نشست تا این مبارزه حیثیتی با نتیجه قاطع ۶ بر ۲ به سود یزدانی به پایان برسد.

یزدانی پس از برد با فریاد و اشک روی تشک دراز کشید و در آغوش مربیان تیم ملی قرار گرفت و با پرچم ایران دور افتخار زد.

حسن یزدانی پیش از این طی سال های اخیر ۳ مرتبه در جام جهانی کرمانشاه، مسابقات جهانی ۲۰۱۸ بوداپست و فینال المپیک توکیو مقابل دیوید تیلور شکست خورده بود و همین موضوع نیز حساسیت چهارمین مبارزه این دو چهره عنوان دار کشتی جهان را بیش از پیش کرده بود.

یزدانی پیش از این در این رقابت ها در دور نخست استراحت کرد، سپس مقابل عظمت دولت بیکوف از قزاقستان رفت و صاحب برتری ۱۲ بر ۲ شد. یزدانی در یک چهارم نهایی نیز ۱۱ بر صفر اتان راموس از پورتوریکو را برد و به نیمه نهایی رسید. وی در این مرحله نیز مقابل آرتور نایفانوف از روسیه با نتیجه ۸ بر ۲ به برتری رسید و راهی فینال شد.

اتحادیه جهانی کشتی به حسن یزدانی لقب پادشاه داده و دیوید تیلور نیز لقب جادوگر دارد.

در ادامه این رقابت ها، امیرحسین زارع نماینده سنگین وزن ایران و دارنده مدال برنز المپیک تا دقایقی دیگر برای کسب مدال طلای جهان به مصاف گنو پتریاشویلی دارنده ۳ مدال طلای جهان و یک نقره و یک برنز المپیک از گرجستان به روی تشک می رود.

زارع در المپیک توکیو برابر پتریاشویلی تن به شکست داد.

رحمان عموزاد در ۶۱ و یونس امامی در وزن ۷۴ کیلوگرم، دو نماینده دیگر ایران در ۴ وزن نخست بودند که روز گذشته(شنبه) در دور مقدماتی با شکست مقابل رقبایشان از دور مسابقات حذف شدند.

علیرضا سرلک در ۵۷، امیرمحمد یزدانی در ۶۵، محمد نخودی در ۷۹ و کامران قاسمپور در وزن ۹۲ کیلوگرم، نمایندگان ایران در ۴ وزن دوم این رقابت ها بودند که با درخشش فوق العاده همگی راهی فینال شدند و فردا شب(دوشنبه) برای کسب مدال طلا به مصاف رقبایشان می روند.