حل مشکل الحاق اراضی به محدوده شهرها و روستاها / معضل ساخت مسکن جوانان حل خواهد شد

دبیر کمیسیون عمران مجلس گفت: در قانون جهش تولید مسکن معضل فوق را برای همیشه حل کردیم و از این پس الحاق اراضی موردنیاز برای ساخت مسکن در شهرهای کوچک و بزرگ انجام خواهد شد.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، احمد جباری با اشاره به مشکلات همیشگی مردم در خصوص الحاق اراضی به محدوده شهرها جهت ساخت مسکن گفت: در قانون جهش تولید مسکن معضل فوق را برای همیشه حل کردیم و از این پس الحاق اراضی مورد نیاز برای ساخت مسکن در شهرهای کوچک و بزرگ انجام خواهد شد.

وی با انتقاد از بی توجهی دولت گذشته به بحث تولید مسکن و واگذاری اراضی تاکید کرد که در این حیطه در حق جوانان جفایی نابخشودنی رخ داده است.

نماینده مردم غرب هرمزگان در خانه ملت افزود: در این زمینه دولت قبل برنامه ای برای ساخت مسکن نداشته و با عدم واگذاری اراضی به متقاضیان، موجب رکود و رشد نجومی قیمت مسکن شده است.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون عمران مجلس خاطرنشان کرد: طی جلسه‌ای که امروز در کمیسیون با حضور رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی برگزار کردیم، تاکید شد که الحاق اراضی به محدوده‌ی شهرها به منظور ساخت مسکن با فوریت انجام شود.

جباری؛ قانون جهش تولید مسکن را قانونی راهگشا و عملی در زمینه‌ی مسکن دانست و یادآور شد که در کمیسیون عمران و مجلس شورای اسلامی به مدت ۱۴ ماه مشغول مطالعه، بررسی و تصویب قانون فوق بوده ایم.

وی تاکید کرد که یکی از اهداف اصلی این قانون الحاق زمین به محدوده شهرها و روستاها است و بنا بر این شده نمایندگان کمیسیون عمران از تمامی پروژه هایی که وزارت راه و شهرسازی در بحث تولید مسکن دارند، در تمام استانها و شهرهای کشور بطور مرتب بازدید کنند.

نماینده مردم بندرلنگه، بستک، کیش و پارسیان در خانه ملت با تاکید بر اجرای فوری و دقیق قانون جهش تولید مسکن اطمینان داد که در حوزه انتخابیه غرب هرمزگان بحث الحاق و واگذاری اراضی جهت ساخت مسکن به سرعت انجام خواهد شد