«حمزه پور» مدیرعامل جدید آبفای هرمزگان شد/ معاون آبفای کشور: هرمزگان بیشترین ظرفیت آب‌شیرین‌کن کشور را دارد

مراسم تودیع امین قصمی و معارفه عبدالحمید حمزه‌پور به عنوان مدیرعامل جدید آبفای هرمزگان پیش از ظهر امروز با حضور معاون برنامه ریزی آبفای کشور برگزار شد.

به گزارش تیلا نیوز، مسعود خشایی معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی آب و فاضلاب کشور پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه عبدالحمید حمزه‌پور مدیرعامل جدید آبفای هرمزگان و تودیع امین قصمی اظهار کرد: هرمزگان بیشترین ظرفیت آبشیرین‌کن کشور را دارد و دهها پروژه متعدد توسعه‌ای دیگر نیز در این استان در حال انجام است.

وی افزود: گستره پهنه خشکسالی در کشور بر اهمیت انجام مطلوب وظایف آبفا افزوده است و استان هرمزگان نیز از این وضعیت مستثنی نبوده است.

به گفته معاون آبفای کشور، کارهای ارزشمندی در حوزه آب و فاضلاب استان هرمزگان در زمان مدیریت آقای قصمی انجام شده‌است و این اقدامات در دوره مدیریت جدید ادامه خواهد یافت و آقای حمزه پور نیز از مدیران خوب آبفا است که در همین استان فعالیت داشته و سابقه خدمات وی نیز در گذشته وجود داشته است.

خشایی همچنین گفت: در شهرها حدود ۱۰۰ درصد جمعیت دارای آب شرب سالم و بهداشتی هستند و در روستاها نیز دسترسی به آب آشامیدنی سالم به حدود ۹۰ درصد جمعیت رسیده است و وزارت نیرو مصمم است تا از محل منابع مختلف، طرح‌های توسعه‌ای جدیدی را نیز به اجرا درآورد.

وی در مورد روستاهای گرفتار آب در هرمزگان نیز بیان کرد: تلاش خواهیم کرد تا به سرعت این روستاها را نیز به آب سالم و بهداشتی برسانیم.