برای نخستین بار در کشور؛

خرمای پیارم به عنوان پایلوت بکارگیری دانش فنی سوئیسی‌ها انتخاب شد

مدیرعامل شرکت تعاونی نخلداران حاجی آباد گفت: خرمای پیارم حاجی آباد برای نخستین بار در کشور با هدف کمک به نخلداران به عنوان پایلوت بکارگیری دانش فنی سوئیسی‌ها انتخاب شد.

به گزارش تیلا نیوز، سعید خسروی در جمع خبرنگاران گفت: با اجرای طرح پایلوت برندسازی خرمای پیارم در شهرستان حاجی آباد، بستر این دانش برای سایر محصولات ایجاد می شود.

مدیرعامل شرکت تعاونی نخلداران حاجی آباد گفت:ارقام خرمای استان بویژه پیارم برای صادرات و معرفی به بازارهای جهانی، نیازمند برندسازی و توسعه بسته بندی، فرآوری و ایجاد صنایع تبدیلی است.

در ادامه مونا کنعانیان مدیر ملی «پروژه مالکیت فکری ایران و سوئیس-ایرسیپ» مستقر در سفارت سوئیس در ایران گفت: از دیدگاه اقتصادی لوگوی نشانه جغرافیایی به این محصولات امکان متمایز شدن از سایر محصولات را می‌دهد و این اقدامات برای مناطق بیابانی، کوهستانی و تالابی که می‌توانند تبلیغ شوند، بسیار اهمیت دارد.

در راستای تجاری سازی خرمای پیارم کارگاه و کارگروهی دو روزه ای با حضور «پاسکال برناردونی» مدیر و مشاور بین المللی طرح نشانه جغرافیایی باغداران، اعضای تعاونی نخلداران و انجمن خرما شهرستان برگزار شد.

طرح مالکیت فکری ایران و سوئیس در هم‌اندیشی با دست‌اندرکاران ایرانی، خرمای پیارم حاجی آباد و زیلوی میبد را که قبلاً به‌عنوان نشانه جغرافیایی در سازمان جهانی مالکیت فکری(WIPO) بر اساس موافقت‌نامه لیسبون به ثبت بین‌المللی رسیده بود، به‌عنوان نشانه جغرافیایی تحت پوشش پروژه در بخش صنایع‌دستی انتخاب کرده است.