خلیج فارس همچنان مواج می‌ماند

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: با تدوام فعالیت سامانه فصلی و وزش بادهای شدید جنوب شرقی، کماکان دریا مواج خواهد ماند.

به گزارش تیلا نیوز، مرضیه سی سی پور در گفت و گو با ایسنا، افزود: طی امروز تا اوایل هفته آینده نیز استان تحت تاثیر فعالیت سامانه فصلی خواهد بود که موجب بارش باران در بعضی مناطق می شود.

وی با اشاره به اینکه طی امروز سرعت باد در برخی مناطق به بیش از ۴۵ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به محدوده ۲۰۰ سانتیمتر خواهد رسید. طی فردا (جمعه) تا حدی از شدت باد کاسته خواهد شد، خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود شناورهای سبک و صیادی جدا از تردد دریایی خودداری نمایند و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان صورت گیرد.

سی سی پور ادامه داد: همچنین با تقویت سامانه فصلی، در ساعات بعد از ظهر و شب در ارتفاعات استان و همچنین مناطق مستعد، رشد ابر، رگبار باران و رعد و برق، تند باد لحظه‌ای گاه گرد و غبار پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به احتمال وقوع بارش‌های نسبتاً سنگین و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی، توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و مجاورت مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، صعود به ارتفاعات و چرای دام در مناطق مرتفع خودداری شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان در پایان اظهار کرد: با توجه به افزایش رطوبت نسبی، طی امروز نوسانات دمایی تغییرات چندانی نخواهد داشت و از اوایل هفته آینده افزایش ۱ تا ۳ درجه‌ای دما مورد انتظار است.