دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: بی تردید همه‌گیری کووید-۱۹ تمام نشده است / ۶۰ درصد از جمعیت جهان واکسینه شده اند

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) در پیامی هشدار داد که بی‌تردید همه‌گیری کووید-۱۹ تمام نشده است.

به گزارش ایسنا، “تدروس آدهانوم”، دبیر کل سازمان جهانی بهداشت روز یکشنبه در اولین روز از هفتاد و پنجمین مجمع جهانی بهداشت گفت: با وجود کاهش تعداد مبتلایان به کووید-۱۹، مطمئنا همه‌گیری تمام نشده است. اگر دولت‌ها سهل‌انگاری کنند، خود و مردمشان را در معرض خطر قرار خواهند داد.

با این حال، وی تاکید کرد: در صورت دستیابی به اهداف معین، مرحله حاد همه‌گیری ممکن است امسال به پایان برسد. پایان دادن به مرحله حاد همه‌گیری باید اولویت جمعی ما باقی بماند و باید مراقب هر گونه تغییر در کروناویروس بود.

دبیرکل سازمان جهانی بهداشت افزود: سناریوهای متفاوتی برای چگونگی پایان یافتن مرحله حاد همه گیری وجود دارد. اما این خطرناک است که فرض کنیم اُمیکرون آخرین سویه خواهد بود یا ما در پایان بازی هستیم. در واقع در سطح جهان، شرایط برای ظهور انواع بیشتری از سویه ها ایده آل است.

به گزارش اسپوتنیک نیوز، آدهانوم تاکید کرد که تقریبا یک میلیارد نفر در کشورهای کم درآمد هنوز در برابر کرونا واکسینه نشده و فقط ۶۰ درصد از جمعیت جهان واکسینه شده اند. آفریقا افزایش نرخ مرگ و میر ناشی از این ویروس را گزارش کرده و قاره ای است که کمترین پوشش واکسیناسیون را دارد.