در جلسه امروز کمیسیون انرژی، وزارت نیرو ملزم به جلوگیری از قطع برق استان‌های گرمسیر و جنوبی شد/ دولت یک هفته ادارات استان‌های جنوبی را تعطیل کند

پیشنهاد یک هفته تعطیلی ادارات استان‌های جنوبی کشور نیز ارائه شد تا وزیر نیرو در جلسه هیأت دولت مطرح و آن را اجرایی کنند. این تصمیم می‌تواند به بهبود وضعیت کرونایی استان‌های جنوبی نیز منتج شود.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس گفت: در نشست امروز این کمیسیون پیشنهادات مهم و کلیدی به منظور عبور از بحران خاموشی‌ها به دولت ارائه شد.

به گزارش تیلا نیوز، احمد مرادی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: جلسه امروز کمیسیون انرژی با حضور نیکزاد نایب رییس مجلس و اردکانیان وزیر نیرو و معاونان این وزارتخانه با موضوع بررسی خاموشی‌های اخیر برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه آخرین وضعیت کمبودها در زمینه تولید و علل و عوامل موثر بر این موضوع مورد بررسی و گزارش‌دهی قرار گرفت و در مورد مجموعه پیشنهاداتی جهت انجام از سوی دولت و وزارت نیرو همفکری شد.

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد: در این جلسه مقرر شد تا وزارت نیرو فورا از سازمان‌های دولتی و نهادهای نظامی بخواهد تا برق مورد نیاز خود را از ژنراتور تأمین کرده و نیاز خود را از شبکه قطع کنند.

مرادی اضافه کرد: پیشنهاد یک هفته تعطیلی ادارات استان‌های جنوبی کشور نیز ارائه شد تا وزیر نیرو در جلسه هیأت دولت مطرح و آن را اجرایی کنند. این تصمیم می‌تواند به بهبود وضعیت کرونایی استان‌های جنوبی نیز منتج شود.

نماینده مردم بندرعباس با بیان این که در جلسه کمیسیون انرژی وزارت نیرو ملزم به جلوگیری از قطع برق استان‌های گرمسیر و جنوبی شد، خاطرنشان کرد: قطع کامل صادرات برق و اولویت دهی قطع برق به سازمان‌هایی که کار اداری غیر اولویت‌دار دارند، از دیگر تصمیمات جلسه امروز بود.

مرادی همچنین گفت: تعطیلی مستمر پنج شنبه‌ها و واردات برق از شبکه‌های مجاور نیز از جمله دیگر مصوبات امروز کمیسیون انرژی مجلس بود که مقرر شد تا وزارت نیرو این مصوبات را با بررسی و تأیید دولت به طور دقیق اجرایی کند.

وی همچنین از احتمال لغو تعطیلی هفته دوم مجلس و برگزاری جلسه غیرعلنی با موضوع خاموشی‌های اخیر خبر داد.