قابل توجه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان؛

در محلات غربی شهر بندرعباس تنها یک مرکز واکسیناسیون فعال است!

در محلات غربی شهر بندرعباس تنها یک مرکز واکسیناسیون علیه کرونا ویروس، فعال است.

تیلا نیوز – امیر مسعود ماندگار: بر اساس آمارهای منتشر شده، هرمزگان جزو استان های پیشتاز در میزان پوشش واکسیناسیون عمومی علیه کرونا ویروس محسوب می شود.

این آمارها نشان از تلاش های جدی مدیران و کادر بهداشت و درمان استان که انصافا تا به این لحظه خالصانه پای کار بوده از یک سو و همچنین استقبال و همراهی عالی مردم هرمزگان از دیگر سو را نشان می دهد.

امروز هرمزگان به مدد همین تلاش های غیر قابل توصیف، تقریباً جزو استان های به رنگ آبی قرار دارد و امید می رود با تدوام رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم و همراهی مدیران و کادر بهداشت و درمان استان، رنگ آبی مجدداً به زرد و یا نارنجی تغییر نکند!

اما آنچه که طی روزهای گذشته، مورد نقد منطقی کاربران فضای مجازی قرار گرفته، کاهش چشمگیر مراکز واکسیناسیون در سطح شهر و بویژه در محلات غربی شهر بندرعباس است!

طی روزهای گذشته از ۵ مرکز فعال واکسیناسیون در سطح شهر بندرعباس، ۳ مرکز در منطقه گلشهر یک مرکز در بلوار شهید رجایی و یک مرکز نیز در غرب شهر بندرعباس (شامل شهرک بزرگ پیامبر اعظم و محله های: دوهزار، ۶۰۰ دستگاه، امیر آباد، سورو، اسلام آباد، ۲۲ بهمن، ۴۰۰ دستگاه، پشت شهر، سیدکامل، تپه الله اکبر، شمیلی ها، شیر سوم، پل خواجو، حسین آباد، شهرک نیروی دریایی و….) فعال هستند!

ازدحام جمعیت در تنها مرکز واکسیناسیون غرب بندرعباس (مرکز شهدای سلامت در محل دائمی نمایشگاه ها) هنگامی بیشتر به چشم می‌آید که طبق اطلاعیه اخیر وزارت بهداشت، افراد بالای ۴۰ سال نیز باید برای تزریق دوز سوم واکسن (یادآور) به این مرکز مراجعه کنند!

امید که مسئولین دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، افزایش مراکز واکسیناسیون را مجدداً در دستور کار قرار داده و بعد مسافت و میزان جمعیت مناطق نیز در ایجاد این مراکز، حتما مدنظر قرار گیرد.