دستور ترخیص فوری ۱۹۰هزار تن روغن وارداتی از بندر شهیدرجایی داده شد

دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس گفت: دستور فوری برای تسریع ترخیص ۱۹۰هزار تن روغن وارداتی و حمل این کالاها به اقصی نقاط کشور از بندر شهید جایی داده شد.

به گزارش تیلا نیوز، علیرضا احمدی منش روز پنجشنبه در جریان این بررسی و بازدید سر زده ازآخرین وضعیت کالاهای اساسی انباشت شده در انبارهای بندر شهید رجایی بندرعباس افزود: تصمیم لازم به منظور شتاب بخشی به روند ترخیص کالاهای اساسی اتخاذ شده و دستگاه‌های متولی، مکلف هستند نسبت به بسیج تمامی امکانات برای ترخیص فوری اقلام انباشت شده در محوطه و انبارهای گمرک و بندر شهید رجایی، به سرعت اقدام کنند.

وی همچنین ضمن حضور در محل مخازن روغن واقع در گمرک شهید رجایی بندرعباس با اشاره به مشکل به وجود آمده برای ترخیص محموله ۱۹۰ هزار تنی روغن وارداتی به علت تأخیر در صدور نتایج آزمایش ها و مجوز غذا و دارو، تصریح کرد: با صدور دستورهای ویژه قضایی، نتایج آزمایش‌ها در کمتر از یک ساعت دریافت و تمهیدات لازم جهت ترخیص فوری این محموله بزرگ و بارگیری و ارسال آن به اقصی نقاط کشور اتخاذ گردید.

دادستان بندرعباس در ادامه افزود: با توجه به مشکلات کارخانه تولید روغن خوراکی حیات در تأمین مواد اولیه نیز مقرر شد به منظور استفاده حداکثری از ظرفیت خطوط تولید، با هماهنگی اداره کل صنعت معدن تجارت،۴۰۰ تن مواد خام اولیه به این کارخانه تحویل داده شود.

احمدی منش همچنین از انبار شماره ۳ سازمان اموال تملیکی توسط دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان وضعیت کالاهای موجود مورد ارزیابی و بازرسی قرار داد و دستور لازم را صادر کرد.