مدیرعامل آب و فاضلاب هرمزگان خبرداد؛

دستگاه‌های اجرایی هرمزگان حدود ۳۰۰ میلیارد تومان به آبفا بدهکارند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان از تیرماه امسال بارها در نشست‌های خبری و حتی جلسه با مدیران استان، طلب بیش از ۲۹۸ میلیارد تومانی آبفا را از دستگاه‌های اجرایی استان فریاد می‌زند، اما چرا این مشترکان هیچ اقدامی برای پرداخت بدهی خود نمی‌کنند.

به گزارش تیلا نیوز، عبدالحمید حمزه پور روز دوشنبه در نشست با مدیران دستگاه‌های اجرایی هرمزگان افزود: شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ۳۴۳ میلیارد تومان بابت آب بها از مشترکان خود در شهرستان بندرعباس طلب دارد که از این میزان بیش از ۲۹۸ میلیارد تومان مربوط به دستگاه‌های اجرایی و بقیه در بخش مسکونی شهری و روستایی است.

وی تصریح کرد: آب و فاضلاب هرمزگان تنها در بخش زیرساختی اعتبارات خود را از دولت دریافت می‌کند و برای نگهداری، بازسازی، اصلاح شبکه و پرداخت حقوق کارکنان از منابع درآمدی خود هزینه می کند که اگر قبض‌های صادره به موقع پرداخت نشود؛ در خدمات رسانی خلل ایجاد می‎شود.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان، هزینه نگهداری و پایداری آب بسیار بالاست و در شرایط تورمی فعلی اگر دستگاه‌های اجرایی که مصرف کننده بزرگ ما هستند، نسبت به پرداخت آب بهای خود اقدام نکنند، آبفا در خدمات رسانی به مردم با مشکل مواجه می‌شود.

حمزه پور با اشاره به کمبود منابع زیرزمینی گفت: برای تامین نیاز آبی مردم ناگزیر به استفاده از ظرفیت آب شیرین‌کن‌ها هستیم که آب تولیدی آن‌ها هم با کیفیت و هم گران است.

وی ادامه داد: با توجه به گران بودن آب تولیدی آب شیرین کن‌ها ضروری است، ضمن صرفه جویی در مصرف آب در پرداخت قبض‌ها نیز توجه بیشتری شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان همچنین به میزان برخورداری جمعیت شهرستان بندرعباس از آب آشامیدنی پایدار اشاره کرد و گفت: ۱۰۰ درصد از جمعیت شهری و ۹۰ درصد جمعیت روستایی شهرستان بندرعباس تحت پوشش شبکه آبرسانی قرار دارند که آب مورد نیاز این تعداد مشترک از سد استقلال میناب، پنج سایت آب شیرین کن، ۹۸ حلقه چاه و سه چشمه تامین می‌شود.

حمزه پور همچنین به طرح‌های فعال در شهرستان بندرعباس اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۸۷ طرح با اعتبار مصوب ۹۱۱ میلیارد ریال روند احداث آن آغاز شده که ۱۰۸ میلیارد ریال آن تخصیص یافته است.

فرماندار بندرعباس نیز در این نشست با تاکید بر پرداخت مطالبات شرکت آب و فاضلاب از سوی دستگاه‌های اجرایی خاطرنشان کرد: ادارات باید در سرفصل اعتبارات خود به هزینه‌های آب نیز توجه کرده و بدهی‌های خود را به آبفا پرداخت کنند.

محمد مرودی با قدردانی از تلاش شبانه روزی مجموعه آب و فاضلاب هرمزگان، پایداری آب این شهرستان را نتیجه این تلاش‌ها دانست که ادارات نیز باید با پرداخت مطالبات خود در روند خدمات رسانی این مجموعه همکاری کنند.

آب و فاضلاب استان هرمزگان بیش از ۴۸۱ هزار و ۲۶۶ مشترک دارد که مشترکان خانگی با ۴۴۳ هزار و ۹۴۶ مورد بیشترین و خوش حساب‌ترین مشترکان را شامل می‌شوند.