مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان؛

دهیاران هرمزگان از فرصت طلایی دریافت ماشین‌آلات استفاده کنند

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان گفت: با توجه به ابلاغ شیوه‌نامه مشارکت دهیاری‌های کشور در تامین ماشین‌آلات خدماتی و تعیین مهلت زمان ۲ ماهه برای ارسال درخواست‌ها و مدارک، دهیاران هرمزگان هر چه سریع‌تر برای استفاده از این فرصت ویژه استفاده کنند.

به گزارش تیلا نیوز، نرگس غلامپور افزود: طبق شیوه نامه ابلاغی سال جاری ۷۰ درصد از هزینه خریداری ماشین آلات مورد نیاز دهیاری‌ها مانند خودروهای آتش‌نشانی، حمل زباله، حمل متوفی و تانکر آب توسط سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور تامین شده و ۳۰ در صد نیز باید توسط دهیاری های متقاضی تامین شود.

وی یادآور شد: امسال این اعتبارات به صورت متمرکز توزیع می شود و برای هر استان سهمیه مشخص و جداگانه ای در نظر گرفته نشده است.

غلامپور خاطرنشان کرد: ارائه اسناد و مدارک شامل پیش فاکتور ماشین آلات مورد نظر به همراه مصوبه شورای اسلامی روستا و همچنین دلایل دهیاری ها درباره ضرورت نیاز به آن ماشین آلات در اعطای این سهمیه بسیار تاثیر گذار است.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان تصریح کرد: همه درخواست‌های ارسال شده از استان‌ها در کارگروهی متشکل از معاونت‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بررسی و به تشخیص این گارگروه رد و یا تایید می شود.

غلامپور تاکید کرد: در جذب اعتبارات متمرکز و کشوری، چند شاخص تاثیرگذار است که یکی از مهم‌ترین آنها سرعت عمل و ارسال به موقع درخواست‌ها و مدارک است‌.

وی یادآور شد: توضیح شرایط اقلیمی، میزان و ضرورت نیاز، ظرفیت‌های موجود روستای متقاضی و تاثیر وجود ماشین‌آلات درخواستی در بهبود کیفیت خدمات رسانی به صورت بهینه از جمله موارد مهمی ست که در بخشنامه به عنوان مولفه های تایید درخواست ها توسط کارگروه اعلام شده است.