دولت به ساکنان روستاهای هرمزگان تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه می دهد

مدیرکل امور روستایی و شورا های استانداری هرمزگان از اعطای تسهیلات قرض الحسنه تا سقف یک میلیارد ریال به ساکنان روستاهای استان خبر داد.

به گزارش تیلا نیوز، نرگس غلامپور دوشنبه شب در نشستی در همین رابطه اظهار داشت: کارمزد این تسهیلات چهار درصد بوده و متقاضیان می توانند جهت ثبت نام برای دریافت این تسهیلات به فرمانداری هر شهرستان مراجعه کنند.

وی خاطرنشان کرد: افراد متقاضی که ساکن روستاهای استان هستند حداکثر تا ۲۰ اسفند ماه فرصت دارند با مراجعه به فرمانداری شهرستان خود برای اخذ تسهیلات قرض الحسنه روستایی ثبت نام نمایند.

غلامپور گفت: این تسهیلات در قالب تسهیلات قرض الحسنه جز (۳) بند (و) تبصره ۱۶ فقط به ساکنان روستاهای هرمزگان و تا سقف یک میلیارد ریال در زمینه های اشتغالزایی خرد و کارگشایی با طول بازپرداخت ۵ تا ۷ ساله پرداخت‌ می شود.

وی با اشاره به روند تخصیص و انتخاب افراد برای دریافت تسهیلات، گفت: فرمانداری هر شهرستان لیست افراد متقاضی و واجد شرایط را به دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ارسال و پس از بررسی و احراز شرایط، افراد به بانک های عامل که شامل بانک های ملی، صادرات، تجارت، کشاورزی و ملت هستند معرفی می شوند.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری هرمزگان تاکید کرد: جذب کامل اعتبارات اختصاص یافته در زمینه تسهیلات قرض الحسنه تبصره ۱۶ یک اولویت و ضرورت است که به طور خاص پیگیر آن هستیم.