رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر: آموزش‌ و پرورش اولین ایستگاه نخبه‌پروری است

رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر گفت: برنامه ملی شهاب به عنوان بزرگترین طرح نخبه‌پروری کشور باید با همکاری دیگر نهادهای توانمندساز اجراء شود.

به گزارش خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در نشست مشترک روسا بنیاد نخبگان استان بوشهر و اداره‌کل آموزش و پرورش استان، ضمن ارزیابی فرایند اجرای برنامه ملی شهاب، توسعه برنامه‌های نخبه‌پروری و توانمندسازی دانش‌آموزان در حوزه‌های نخبگانی در دستورکار قرار گرفت.

در این نشست، اخلاقی؛ رئیس بنیاد نخبگان استان بوشهر ضمن تاکید بر لزوم توسعه برنامه‌های نخبگانی در بخش دانش‌آموزی، آموزش و پرورش را اولین ایستگاه استعدادهای برتر در مسیر نخبگانی توصیف کرد و گفت: برنامه ملی شهاب به عنوان بزرگترین طرح نخبه‌پروری کشور باید با همکاری دیگر نهادهای توانمندساز اجراء شود.

در ادامه، گزارشی از روند اجرایی و نتایج حاصل شده در برنامه‌هایی مانند اردوی جهادی نخبگانی امید (ویژه دانش‌آموزان کم‌برخوردار استان، رویدادهای نخبگانی دوست علمی، برنامه ویژه تیم‌سازی دانش‌آموزی ایران ایران‌گشت، توسعه و نظارت بر کانون‌های نخبگانی توانمندساز دانش‌آموزی، ارائه شد.

برگزاری رویدادهای دانش‌آموزی با محوریت خلاقیت و ایده‌های فناورانه، تشکیل کارگروه تخصصی مشترک برنامه‌ریز و اجرایی دو سازمان، تهیه بانک اطلاعاتی از وضعیت برنامه شهاب در سال جاری، برنامه‌ریزی برای طرح ایران گشت، بازدید از کانون نخبگانی دانش‌آموزی آفتابگردان و همچنین برگزاری دوره های آموزشی توانمندسازی ویژه آموزگاران، از مهمترین موضوعات مطرح‌شده در این نشست بود.