رئیس جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان: به دنبال تکمیل زنجیره ارزش در حوزه آبزی پروری در هرمزگان هستیم

رئیس جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان گفت: جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان به منظور تکمیل زنجیره ارزش در حوزه آبزی پروری، زمینه فعالیت فرمولاسیون و تولید خوراک آبزیان دریایی با تاکید بر خوراک میگو را در دستور کار قرار داده و فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرد.

به گزارش تیلا نیوز، محمد دل پسند در گفت و گو با ایسنا، افزود: کارخانجات متعددی در زمینه تخصصی آبزیان در کشور فعال هستند اما مشکلات اساسی هم از لحاظ کمی و هم کیفی در زمینه خوراک آبزیان وجود دارد.

وی با بیان اینکه در بخش کمی متاسفانه در برخی از فصول سال که فعالیت تولید آبزیان در حد اکثر ممکن ماست، میزان کمی تولیدات کافی نیست، اظهار کرد: از لحاط کیفی نیز اغلب خوراک‌های تولیدی در حد استانداردهای مناسب نبوده و حتی در صورت فرمولاسیون مناسب متاسفانه عملا در حین تولید خوراک‌های کم کیفیت تولید شده و مشکلات زیادی را برای پرورش دهندگان ایجاد می کنند.

دل پسند اضافه کرد: رسیدن به فرمولاسیونی پایدار برای آبزیان که بتواند مطابق با نیازهای اساسی رشد آبزیان باشد، می تواند هم در رشد و افزایش تولیدات آبزیان و هم در کاهش هزینه های غیر ضروری و نهایتا در کاهش بار آلودگی آب و محیط زیست اهمیت زیادی داشته باشد.

وی با بیان اینکه ۵۰ تا ۷۰ درصد هزینه های جاری مزارع آبزیان را خوراک آبزیان تشکیل می دهد، عنوان کرد: در صورت رسیدن به فرمولاسیون و خوراک آبزیان استاندارد بخش عمده ای از هزینه های جاری مزارع صرفه جویی می شود که البته به اقتصاد کشور کمک زیادی می کند.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان در پایان تصریح کرد: جهاد دانشگاهی واحد هرمزگان به منظور تکمیل زنجیره ارزش در حوزه آبزی پروری، زمینه فعالیت فرمولاسیون و تولید خوراک آبزیان دریایی با تاکید بر خوراک میگو را در دستور کار قرار داده و فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرد.