رئیس دانشگاه علمی کاربردی هرمزگان: امتحانات دانشگاه علمی کاربردی حضوری خواهد بود

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان هرمزگان با اشاره به اینکه کلاس‌های آموزشی و امتحانات این دانشگاه به صورت حضوری برگزار می‌شود، گفت: دانشجویان برای حضور در کلاس‌ها باید حتماً سه دوز واکسن را دریافت کرده باشند.

به گزارش تیلا نیوز، مهدی میرزاده کوهشاهی ضمن تأکید بر حضوری بودن مراکز علمی کاربردی استان هرمزگان اظهار کرد: در دانشگاه علمی کاربردی سابقاً هم تمامی کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار نمی‌شد؛ بلکه دروس عملی و کارگاه‌ها با حفظ پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری فیزیکی به صورت حضوری برگزار می‌شد.

وی افزود: خوشبختانه با توجه به اینکه کلاس‌ها به صورت منظم برگزار شده، از این رو طبق تقویم آموزشی معمول، سال را تمام می‌کنیم. همچنین امتحانات کاملاً حضوری خواهد بود مگر اینکه حوادث غیر مترقبه‌ای پیش بیاید و یا مصوبه جدیدی اجرا شود. در غیر این صورت دانشگاه قصد دارد سال تحصیلی را همان‌گونه که با روند آموزش حضوری شروع کرده، با آزمون حضوری نیز به پایان برساند.

میرزاده در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراکز علمی کاربردی استان، گفت: کلیه پروتکل‌های مورد تأکید از سوی ستاد ملی کرونا و همچنین مراکز بهداشت چه در بندرعباس و چه در شهرستان‌ها را اعمال کردیم و دفتر نظارت و ارزیابی به صورت مرتب در حال بررسی است و خوشبختانه تا به امروز موردی نداشتیم.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان هرمزگان با اشاره به اینکه این دانشگاه طبق آیین‌نامه ستاد ملی کرونا که به مراکز آموزش عالی ابلاغ شده، عمل می‌کند، تصریح کرد: تلاش کردیم فاصله فیزیکی دانشجویان رعایت و کلاس‌ها با حداقل دانشجو برگزار شود همچنین نظارت خوبی بر پنجره‌ها و سیستم تهویه صورت گیرد و دانشجویان و اساتید ملزم به استفاده از ماسک باشند.

وی ضمن تأکید بر اهمیت واکسینه شدن دانشجویان و اساتید، افزود: دانشجویان برای حضور در کلاس‌ها باید حتماً سه دوز واکسن را دریافت کرده باشند. همچنین یک فرصت اولیه برای تعداد اندکی از دانشجویان و اساتید که دوز سوم واکسن را دریافت نکرده بودند در دو هفته گذشته فراهم شد تا در این بازه زمانی دوز سوم واکسن خود را نیز دریافت کنند و در حال حاضر اکثر افراد واکسینه شده‌ و حتماً سه دوز واکسن را دریافت کرده‌اند.

این مقام مسئول در خصوص روند صدور کارت دانشجویی برای ورودی‌های سال‌های اخیر، بیان کرد: ما از قبل تدارک چنین ایامی را دیده بودیم، کما اینکه در روزهای اول برای حضور دانشجو همراه با کارت دانشجویی پافشاری نمی‌کنیم. دانشجویان می‌توانند برای اخذ کارت دانشجویی به آموزش دانشگاه مراجعه و مدارک هویت دانشجویی خود را تهیه کنند.

میرزاده در پایان عنوان کرد: دانشجویان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و دسترسی به آخرین اطلاعیه‌ها و آیین‌نامه‌های آموزشی به واحد آموزش دانشگاه، کانال‌ها و صفحات روابط عمومی دانشگاه در فضای مجازی و همچنین سایت دانشگاه به آدرس اینترنتی https://ho.uast.ac.ir/fa مراجعه کنند.