رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان: کرونای دلتا هرمزگان را آلوده کرده است/سهمیه جدید واکسن به دستمان رسید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: سوش غالب کرونا در هرمزگان دلتا بوده و متاسفانه این ویروس با توجه به قدرت سرایت و انتشارپذیری بالایی که دارد، همه مناطق استان را آلوده کرده و به سرعت در حال چرخش است.

به گزارش تیلا نیوز، دکتر حسین فرشیدی در گفت و گو با ایسنا، افزود: در ۲۴ساعت گذشته با جان باختن ۱۵ نفر دیگر از بیماران مبتلا به کرونا در هرمزگان، شمار کل جان باختگان این بیماری در استان به هزار و ۹۱۵ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه با بستری شدن ۲۴۰ نفر دیگر در ۲۴ساعت گذشته، شمار کل بستری‌ها به هزار و ۳۱۷ نفر رسید، تصریح کرد: اکنون ۱۴۶ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه (آی. سی. یو) بستری هستند و حال ۴۰ نفر از آن‌ها وخیم است.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون زنان باردار در حال انجام است و در صورت دریافت پیامک یا تماس به مراکز تعیین شده مراجعه کنند، خاطرنشان کرد: هر هفته دو بار سهمیه جدید واکسن وارد استان می‌شود که سهمیه جدید هفته گذشته وارد استان شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان اظهار کرد: متولدین ۱۳۶۲ به قبل برای دریافت واکسن به سایت سلامت مراجعه و نام نویسی کنند.

وی آخرین آمار واکسیناسیون کرونا در استان را ۴۳۵ هزار و ۸۳۶ دوز اعلام و بیان کرد: در شبانه روز گذشته واکسیناسیون کرونا برای ۲ هزار و ۸۳۱ نفر در استان انجام شده است.

فرشیدی اضافه کرد: سوش غالب کرونا در هرمزگان دلتا بوده و متاسفانه این ویروس با توجه به قدرت سرایت و انتشارپذیری بالایی که دارد، همه مناطق استان را آلوده کرده و به سرعت در حال چرخش است.