رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان: با کمبود نیروی درمانی در هرمزگان مواجه ایم/از لحاظ رعایت پروتکل ها در بین ۳ استان آخریم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان گفت: بیشترین مکان‌های آلوده هرمزگان به کرونا ادارات با ۴۵ درصد، مراسمات عروسی و عزا بیش از ۶۰ درصد و مسافرت‌های کوتاه به روستاها هستند.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایسنا، دکتر حسین فرشیدی صبح امروز (۲۶ مردادماه) در جمع خبرنگاران، افزود: روزانه بیش از ۳ هزار نفر بصورت بستری و سرپایی داروی رمدسیور برای کاهش عوارض کرونا دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۴۸۰ هزار نفر در استان واکسن کرونا نوبت اول و بیش از ۱۱۰ هزار نفر نوبت دوم را دریافت کرده اند، اضافه کرد: در حال حاضر با کمبود نیروی درمانی در هرمزگان مواجه ایم و از همه افرادی که بصورت جهادی یا قراردادی مایل به کمک باشند استقبال می‌کنیم.

فرشیدی با اشاره به اینکه ۱۷ هفته متوالی روند کرونا در استان افزایشی است که هفته گذشته ۵۰ درصد تست‌ها مثبت بوده است، تصریح کرد: بیشترین مکان‌های آلوده ادارات با ۴۵ درصد، مراسمات عروسی و عزا بیش از ۶۰ درصد و مسافرت‌های کوتاه به روستاها هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با اشاره به انجام ۵ هزار تست روزانه، عنوان کرد: ۶ آزمایشگاه تشخیص تست کرونا در استان وجود دارد، ولی به دلیل مراجعه زیاد ۳۰ درصد جواب تست‌ها بعد از سه روز آماده می‌شود.