رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس: از مردم هرمزگان عذرخواهی می کنیم/برخی افراد به اسم انقلابی گری به دنبال تخربب هستند

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه چرا در دولت دوازدهم بارها از فقر و بی تفاوتی به هرمزگان بارها گلایه کردم هیچکس در حمایت از بنده صحبتی نکرد اما امروز آماج اتهامات به سمت بنده و سایر همکارانم در مجلس روانه می شود، افزود: نمایندگان مجلس عصاره ملت هستند و نباید مسائل شخصی و فردی را به تمامی موضوعات تعمیم دهیم.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایسنا، احمد مرادی صبح امروز (۱۹ مهرماه) در آئین تکریم و معارفه استاندار هرمزگان، افرود: از مردم هرمزگان عذرخواهی می کنم که انتظار مردم از استفاده نیروهای توانمند در هرمزگانی در سطح مدیران عالی کشور تاکنون عملیاتی نشده است.

وی با بیان اینکه در جلسه ای که در حضور وزیر کشور بودم، اعلام کردم که رویه انتخاب استاندار هرمزگان را نمی پسندیم، عنوان کرد: پس از چهار جلسه با وزیر کشور و جلسات شفاف امیدواریم در آینده نیروهای توانمند هرمزگانی به جایگاهی که لیاقتش را دارند، برسند.

مرادی با اشاره به اینکه ظرفیت های موجود در استان را به وزیر کشور معرفی کردیم، خاطرنشان کرد: تمامی انتصابات در دستگاه های اجرایی حق دولت است و مجمع نمایندگان از باب مشورت لیستی را به عنوان پیشنهاد به وزیر کشور ارائه کردند.

وی ادامه داد: اخلاق و ادب حکم کرد در این جلسه تکریم و معارفه حضور یابیم اما گلایه هایمان همچنان پابرجاست.

این نماینده مجلس با بیان اینکه در نشست با استاندار جدید هرمزگان نیز به نتایج مطلوبی دست پیدا کردیم، عنوان کرد: استفاده از نیروهای توانمند بومی و بهره گیری از ظرفیت های موجودش باید در اولویت برنامه های استاندار جدید باشد و نادیده گرفتن نیروهای مستعد بومی و ماندگار اجحاف در حق پتانسیل های هرمزگان است.

وی با اشاره به اینکه ارتباط مناسب استاندار جدید با رئیس جمهور، اکثر وزرا و توانمندی اجرایی اش نیز سبب شده نگرانی هایمان کم شده است و امیدوارم دیگر شاهد انتصابات فله ای در هیات مدیره مناطق آزاد و بنگاه های اقتصادی هرمزگان و اجحاف در حق نیروهای بومی نباشیم.

مرادی با بیان اینکه امیدواریم دیگر شاهد کمرنگ بودن انجام مسئولیت های اجتماعی در بنگاه های اقتصادی هرمزگاد نباشیم، عنوان کرد: آرزوی مردم طی سال های گذشته وفاق و همدلی در مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس بود که امروز این موضوع وجود دارد و نمی دانم چرا برخی افراد از این انسجام و همدلی ناراحت اند و فرافکنی می کنند.

وی با اشاره به اینکه در این موضوع و در تلاش برای استفاده از نیروهای بومی هرآنچه نیاز بود، انجام شد و می شود، خاطرنشان کرد: برخی افراد خود را انقلابی جا می زنند اما در گفتار و عملکردمان انقلابی نیستیم.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگر استانداری آمد و وفاقی ایجاد کرد و سیاسی بازی را کنار زد و در مبارزه با کرونا سرآمد بود، باید عملکردش را نقد کنیم، اضافه کرد: چرا باید نمایندگان مجلس را متهم به حمایت از فریدون همتی کنیم؟

وی با اشاره به اینکه چرا در دولت دوازدهم بارها از فقر و بی تفاوتی به هرمزگان بارها گلایه کردم هیچکس در حمایت از بنده صحبتی نکرد اما امروز آماج اتهامات به سمت بنده و سایر همکارانم در مجلس روانه می شود، افزود: نمایندگان مجلس عصاره ملت هستند و نباید مسائل شخصی و فردی را به تمامی موضوعات تعمیم دهیم.

مرادی با بیان اینکه تمامی نمایندگان مجلس از دولت سیزدهم حمایت کردند تا به توسعه بیشتری در استان ها را شاهد باشیم، عنوان کرد: نماینده مجلس باید از حقوق مردم دفاع کند.

وی با اشاره به اینکه باید تلاش های فریدون همتی در استان هرمزگان را ستود و تقدیر کرد، خاطرنشان کرد: ظرفیت های بالایی در هرمزگان وجود دارد و اگر نگاهی به توسعه سواحل مکران به مرکزیت جاسک داشته باشیم و حقی از هرمزگان ضایع نشود.

این نماینده مجلس با بیان اینکه خوشبختانه در جزایر هرمزگان اقدامات مناسبی صورت گرفته است، اظهار کرد: وضعیت کشتی سازی ایزوایکو نا به سامان است و اکنون در شرایط بلاتکلیفی به سر می برد.

مرادی با اشاره به اینکه باید به وضعیت آموزش و پرورش و بهداشت و درمان در هرمزگان ساماندهی شود، بیان کرد: امیدواریم در بحث بافت فرسوده و ساماندهی آن بتوانیم موفق تر از قبل باشیم.