رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان: در مجلس با استفاده از تمامی ظرفیت های قانونی پیگیر مشکلات مرتبط با مرزبانی هستیم

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از کم توجهی به تقویت دریابانی استان از لحاظ امکاناتی و لجستیکی، خواستار تلاش بیشتر مسئولان دولتی در استان هرمزگان در رابطه با تحقق وعده ها در این زمینه شد.

به گزارش تیلا نیوز، احمد مرادی صبح امروز (۲۷ تیرماه) در دیدار با فرمانده مرزبانی استان هرمزگان، با بیان اینکه مرزبانان استان هرمزگان با کمترین امکانات و با رشادت و از خودگذشتگی اقدامات شاخصی را انجام می دهند و بعضا جان خود را از دست داده، افزود: اما این نیروهای پرتلاش از نظر امکانات بروز و شناورهای سازمانی تجهیز شده و مناسب محروم هستند و وعده های مسئولان نیز در این چند سال آنگونه که باید می شد عملی نشده است.

وی با اشاره به اینکه مرزبانی مهم ترین حامی مرزنشینان است، امنیت و آرامش را دو مولفه اصلی پیشرفت و توسعه همه جانبه و پایدار هر منطقه دانست و عنوان کرد: در مجلس انقلابی با استفاده از تمامی ظرفیت های قانونی پیگیر مشکلات مرتبط با مرزبانی بوده و هستیم و تمام تلاش خود را در جهت مرتفع ساختن آن به کار می‌گیریم.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد:ضمن بررسی تمامی موارد اشاره شده در حوزه‌های مختلف، هم افزایی لازم را جهت همکاری سایر مسئولان با مرزبانی دنبال می کنیم و همه آن‌هایی که در برقراری امنیت نقش دارند باید پای کار بیایند.

در ادامه سردار دهکی فرمانده مرزبانی استان هرمزگان نیز ضمن تقدیر از مواضع قاطع و انقلابی مرادی در عرصه های مختلف، حمایت مسئولان به خصوص نمایندگان مجلس را موجب ارتقای امنیت در سطح استان دانست و بر تقویت و تداوم این همراهی و پشتیبانی ها تاکید کرد.

فرمانده مرزبانی استان هرمزگان حضور مسئولین درکنار نیروهای مرزبانی را در جهت بهبود وضعیت مناطق مرزنشین و رفع مشکلات مرزنشینان مثمر ثمر دانسته و این همکاری و هماهنگی را موجب رشد و پیشرفت در نوار مرزی دانست.

این مقام ارشد مرزبانی استان خاطرنشان کرد: مرزبانان خواهان برقراری امنیتی پایدار در مرزهای آبی و خاکی کشور و بدنبال امنیت مردم محور است که بر اساس ارزش های دینی اسلامی شکل گرفته باشد.

دهکی یادآور شد: دغدغه های معیشتی مردم و جلوگیری از پدیده مهاجرت و موضوع اشتغال جوانان و مبارزه با پدیده شوم قاچاق از اولویت های مجموعه مرزبانی استان است.
سردار دهکی افزود: ان شالله با پیگیری های مجموعه مرزبانی استان با تعامل همه دستگاهها و بویژه پیگیری های نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی این مهم تحقق خواهد یافت.

وی با توجه به اهمیت حل مشکلات مرزنشینان برای مرزبانی بیان کرد: در جلسات متعدد با مسئولین مربوطه تاکید این فرماندهی همواره بر توجه به راه های جایگزین و پیشگیرانه برای قاچاق، طرح هایی همچون فروش سوخت به مرزنشینان، از بین بردن زیرساخت های قاچاق، نظیر ترددهای غیر مجاز دریایی و کارگاه های متخلف ساخت شناور که اقدام به تولید انبوه شناورهای غیر مجاز و بی هویت می کنند می باشد.

به گفته فرمانده مرزبانی استان هرمزگان، احداث و زیباسازی سواحل، می تواند ضمن ایجاد فضایی شاد و مکانی آرام بخش برای مرزنشینان، دسترسی بهتر دریابانی به خوریات را فراهم سازد که کمک بزرگی به جلوگیری از پدیده قاچاق می کند.

دهکی در ادامه با اشاره به اثرات سرمایه گذاری در گردشگری دریایی بیان کرد: راه اندازی اماکن تفریحی و کلوپ های دریایی می تواند درآمدهای جایگزین در مقابل درآمدهای کاذب ایجاد کند.

به گزارش ایسنا، انضباط بخشی به دریا و تخلفات دریایی که در حال حاضر قانون بازدارنده‌ ای ندارد از جمله مطالبات مرزبانی بوده که نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، قول پیگیری آن را در این نشست داد.