رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس: توزیع عادلانه و صحیح چادر بین زلزله زدگان در اولویت است

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس خواستار توزیع عادلانه و صحیح چادر بین خانواده های زلزله زده شد.

به گزارش تیلا نیوز، احمد مرادی در گفت و گو با ایسنا، در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده فین، افزود: از روز گذشته در منطقه فین و روستاهای زلزله زده آن به سر می برم و صبح امروز هم از روستای رضوان نیز بازدید کردم.

وی با بیان اینکه انتظار می رود مسئولین امر هرچه سریعتر به مسائل و مشکلات مطرح شده توسط مردم را برطرف کنند، خاطرنشان کرد: نیاز مهم و مبرم مردم مناطق زلزله نیز چادر برای اسکان است که خواسته به حق و یک نیاز اولیه است.

مرادی با اشاره به اینکه مناطق زلزله زده نیز شب های سردی را سپری می کنند و برخی افراد بدون داشتن و به دلیل ویران شدن منازل شان مجبور به سر کردن شب تا صبح با شرایط سختی هستند، عنوان کرد: جمعیت هلال احمر و استانداری هرمزگان باید این مهم را توجه کرده و در توزیع چادر و رسیدگی به وضعیت نامنظم پخش آن در برخی مناطق هرچه سریعتر ورود کرده و نگذارند مردم درد ویران شدن منازل شان را با نبود امکانات اولیه تحمل کنند.

وی با بیان اینکه بخشداری و دهیاری ها باید در توزیع عادلانه چادر دقت و سرعت عمل بیشتری به خرج دهند، اظهار کرد: امیدوارم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی پس از آوار برداری و تخمین خسارت وارده مراحل بازسازی را به سرعت طی کنند تا مردم زلزله کمی از رنجشان کاسته شود.

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس با اشاره به اینکه زحمات مجموعه سپاه طی روزهای گذشته قابل تقدیر است، اضافه کرد: در بخشداری فین حضور داشتم که چادر به میزان لازم نیز تحویل داده شد اما حال چرا این چادرها به درستی توزیع نشده به عدم برنامه ریزی لازم بر می گردد که نیاز است ورود جدی از سوی مسئولین برای برطرف کردن این مشکل صورت گیرد و چادرها به افراد با نیاز واقعی توزیع شود.

مرادی در پایان با بیان اینکه نگرانی مردم به حق است و باید پاسخگوی آن ها باشیم، افزود: امیدوارم با درایت و سرعت عمل مسئولان در رسیدگی به مشکلات مردم زلزله زده هرچه زودتر این مشکلات کاسته شود.

به گزارش ایسنا، طبق آمارهای ارائه شده در حالی ۳ هزار چادر در مناطق زلزله زده هرمزگان توزیع شده است که ۲۸۰۰ چادر به عنوان نیاز این مناطق برآورد شده است اما همچنان مردم برخی مناطق از نداشتن چادر گلایه دارند که طبق گفته اهالی مناطق این موضوع به عدم مدیریت در نحوه توزیع باز می گردد.