رئیس مرکز ملی اقلیم اعلام کرد: ۹۰ درصد مساحت ایران درگیر خشکسالی/ بارندگی ۳۰ درصد کمتر از نرمال

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه میزان بارندگی ۳۰ درصد کمتر از نرمال است، گفت: ۹۰ درصد مساحت ایران درگیر خشکسالی است.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، احمد وظیفه رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی درباره وضعیت بارندگی و خشکسالی در کشور اظهارداشت: اکنون میزان بارش کشور ۳۰ درصد کمتر از نرمال است و حدود ۹۰ درصد از مساحت کشور درگیر درجات مختلف خشکسالی است.

وی افزود: از مهر تا ۱۰ دی متوسط کشوری ۶۵ میلی متر باید بارندگی دریافت می‌کردیم که ۴۲ میلی متر بوده و ۳۰ درصد کمتر بوده وهمچنین در استان تهران بارندگی ۶۲ درصد و همدان ۷۲ درصد کمتر از نرمال بوده است.

وظیفه بیان داشت: همچنین در اصفهان، قم، قزوین، البرز، سمنان و خراسان رضوی بارندگی کمتر از قبل بوده است و شرایط در کل کشور خوب نیست و بدتر از پارسال بوده لذا جای نگرانی است با توجه به کم بارشی‌ها در تابستان آینده در تهران و دامنه‌های جنوبی البرز که با تراکم جمعیتی هم همراه هستیم دچار کم آبی شویم.

رئیس مرکز ملی اقلیم و مدیریت بحران خشکسالی سازمان هواشناسی خاطر نشان کرد: خشکسالی در کشور انباشته شده و طی دو دهه گذشته کم بارشی در برخی استان‌ها بیشتر از میزان بارندگی‌ها بوده است لذا اقلیم منطقه و زیست بوم را تحت تأثیر نا مطلوب خود قرار می‌دهد.