رئیس هواشناسی: اسفند پر بارشی در راه است / اکنون میزان بارش‌ها ۱۰ درصد زیر نرمال است

به گفته سحر تاجبخش رئیس سازمان هواشناسی کشور در اسفند و بهار سال آینده شاهد افزایش حجم بارش‌ها خواهیم بود و در اسفند به دلیل تغییر دمایی و در حال گذر بودن فصل سرما و همچنین تغییرات اقلیمی شاهد افزایش حجم بارش‌ها خواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران: میزان بارش‌ها ۱۰ درصد زیر نرمال است، اما پیش بینی می‌شود که تا پایان سال شاهد بارش برف و باران در کشور باشیم.

سحر تاجبخش گفت: پیش بینی شده که در اسفند، بارش بیشتر از نرمال داشته باشیم و هم اکنون میزان بارش‌ها ۱۰ درصد زیر نرمال است که تا پایان سال این میزان بارش‌ها افزایش می‌یابد و شاهد بارش برف و باران خواهیم بود.

به گفته رئیس سازمان هواشناسی کشور در اسفند و بهار سال آینده شاهد افزایش حجم بارش‌ها خواهیم بود و در اسفند به دلیل تغییر دمایی و در حال گذر بودن فصل سرما و همچنین تغییرات اقلیمی شاهد افزایش حجم بارش‌ها خواهیم بود.

پیش از این اعلام شده بود که ۲۹ بهمن تا ۴ اسفند موج هوای سرد در کشور حاکم خواهد شد، به طوری که می‌تواند به محصولات کشاورزان لطمه وارد کند؛ در همین رابطه سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که وظیفه این سازمان آن است که برای کاربران تخصصی کشور از جمله کشاورزان پیش بینی‌های دقیقی کنند تا کاربران بتوانند برنامه ریزی دقیق انجام دهند.