رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر بندرعباس: تنظیم بودجه شهرداری بندرعباس بر اساس نیازمندی شهروندان صورت گرفت

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: ۶۰ درصد از درآمدهای ارزش افزوده به هزینه‌های جاری و ۴۰ درصد به امور مربوط به مردم اختصاص داده شده است، چرا که رضایتمندی مردم و کارکنان شهرداری بسیار مهم است.

به گزارش تیلا نیوز، سید محمدرضا موسوی، اظهار کرد: بودجه ۱۴۰۱ شهرداری را در راستای برنامه‌ریزی بهتر برای شهر بندرعباس اصلاح کردیم، نکته اصلی این بودجه، واقعی‌سازی بر اساس نیازهای شهر بندرعباس بوده است.

وی افزود: توجه ویژه به حقوق و دستمزد کارکنان شهرداری بندرعباس شده که علاوه‌بر پیشنهاد ۱۰ درصدی شهرداری آن را اصلاح و به ۲۰ درصدی افزایش دادیم، همچنین برای ۸۰۰ نفر از ایثارگران شاغل در شهرداری که تشکیل پرونده داده‌اند، پیش‌بینی حقوقی انجام شده که شهرداری در انجام محاسبات دچار مشکل نشود.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: افزایش نظارت در فرآیندهای اجرایی پروژه‌های شهرداری، تاکید بر موضوعات مطالعاتی، بررسی جزئی برای عملیاتی‌سازی فرآیندها، تعیین تکلیف پروژه‌های نیمه‌تمام و اولویت بخشی به اجرای پروژه‌های ویژه در زمینه ایمنی شهری و آتش‌نشانی، توجه بیشتر به نیازهای اجتماعی بانوان و معلولان از جمله ویژگی‌های بودجه ۱۴۰۱ است.

وی با اشاره به انجام مطالعات دقیق پروژه‌ها، ادامه داد: نیمه‌تمام ماندن پروژه‌ها گلایه شهروندان، اعضای شورا و شهردار را به همراه دارد، مشکلات ترافیکی و بی آرتی و مؤثر نبودن مطالعات در حوزه سرمایه‌گذاری‌های شهرداری چالش‌ساز بوده است.