رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان: هرمزگانی‌ها از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان گفت: با توجه به اینکه امکان سیلابی شدن رودخانه‌های استان هرمزگان در اثر بارندگی روزهای آینده وجود دارد از مردم درخواست دارم از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند.

به گزارش تیلا نیوز به نقل از ایسنا، حجت توحیدی صبح امروز (نهم دی ماه) در تشریح این خبر اظهار کرد: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی و رصد نقشه‌های جوی استان هرمزگان، پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده شاهد بارندگی‌های خوبی در سطح استان هرمزگان باشیم.

وی با ذکر این نکته که عمده تمرکز این سامانه در غرب و مرکز استان هرمزگان است، عنوان کرد: بخش اعظم این بارش ها در بندرعباس و قسمتی از شهرستان میناب اتفاق می افتد.

رئیس گروه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب منطقه‌ای هرمزگان تصریح کرد: با توجه به اینکه این بارندگی در روزهای تعطیل رخ می‌دهد و سیلابی شدن رودخانه‌هایی که محورهای مواصلاتی را قطع می‌کنند پیش‌بینی می‌شود، از مردم خواهشمندم که مراقبت‌های لازم را برای جلوگیری از بروز خسارت انجام دهند.

توحیدی خاطرنشان کرد: در مناطقی که رودخانه‌ها و مسیل‌ها دارای پل نیستند و آبنما هستند، مانند سیاهو، نانگ، خورگو و شمیل امکان بروز خسارت وجود دارد که باید در مواقع بارندگی از تردد در این مناطق خودداری شود چراکه اگر سطح آب بیش از ۲۵ سانتی متر باشد، قطعا ماشین‌ها را واژگون می‌کند.

وی بیان کرد: از مردم درخواست دارم که از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند. در سالیان گذشته مشاهده می‌شد که افرادی برای ثبت تصویر در هنگام سیلاب اقدام به تصویر برداری می‌کردند که این عمل باعث رقم خوردن حوادث ناگوار و تلخی می‌شد.